۱۰ درصد پرداختی حق بیمه از خراسان شمالی خارج می‌شود

0

رییس شورای هماهنگی بیمه‌های خراسان شمالی گفت: ۱۰ درصد (پرتفوی) پرداختی حق بیمه از این استان خارج می شود بطوریکه برخی از دستگاه‌ها، شرکت‌ها و صنایع بزرگ دولتی اقدامات بیمه‌ای خود را در سایر استان‌ها انجام می دهند.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛به نقل از ایرنا، مهران ساری روز جمعه اظهار داشت: اقدامات بیمه ای در خارج از استان به خروج پرتفوی بیمه ای و سرمایه از استان منجر شده است.

وی افزود: این در حالی است که برخی از فعالان بخش خصوصی استان نیز اقدامات بیمه ای خود را در خارج از استان انجام می دهند اما از تسهیلات بانکی و سایر سرمایه استان بهره مند می شوند.

ساری اظهار داشت: تمامی شرکت ها و نمایندگی بیمه ها در استان وجود دارد اقدامات بیمه ای باید در خود استان انجام شود تا شاخص نفوذ بیمه ای این خطه افزایش دهد که برای استان سود خواهد داشد چرا که این شاخص یکی از شاخص های توسعه ای محسوب می شود.

وی گفت: ایجاد اشتغال، جذب سرمایه گذار در بخش های مختلف و افزایش پرتفوی شرکت های بیمه ای در استان از جمله دلایل اهمیت این مهم است اما متاسفانه برخی از مسوولان بدون توجه به این موارد اقدامات بیمه ای خود را در خارج از استان انجام می دهند.

رییس شورای هماهنگی بیمه‌های خراسان شمالی با بیان اینکه بین ۷۰۰ تا یکهزار شبکه فروش در استان وجود دارد اظهار داشت: فعالیت شرکت ها باعث بالا رفتن درآمد این شبکه خواهد شد و همچنین باعث رونق صنعت بیمه ای در استان خواهد شد.

ساری اظهار داشت: شرکت های بیمه ای که از پرتفوی درآمد خوبی برخوردار هستند حتی در سایر استان ها اقدام به سرمایه گذاری از جمله ساخت مراکز درمانی و حتی بیمارستان و سرمایه گذاری در بخش های مختلف از جمله عمرانی دارند که نیاز است به خروج اقدامات بیمه ای به خارج از استان حساس باشیم.

وی از استاندار و مسوولان مربوط خواستار توجه به این مهم شد و افزود: حتی برخی از دستگاه ها خروج بیمه ای از استان را برای خود یک افتخار می دانند این در حالی است که منافع و سود عاید آن استان ها خواهد شد این در حالی است که از سایر سرمایه این استان استفاده کرده است.

رییس شورای هماهنگی بیمه‌های خراسان شمالی گفت: طبق آخرین آمار و اسناد به دست آمده شرکت های بیمه این استان امسال ۵۱۱ میلیارد تومان (پرتفوی) پرداختی حق بیمه جذب کردند که ۳۰۱ میلیارد تومان نیز خسارت پرداخت شده است.

ساری اظهار داشت: شرکت های بیمه هزینه های حقوق کارکنان و کارمزد نمایندگی ها، پرداخت مالیات، عوارض  و سایر هزینه ها را نیز دارند.

وی ضریب نفوذ بیمه استان را ۲.۹ درصد عنوان کرد و افزود: خراسان شمالی بعد از استان تهران با ۴.۶ درصد، خراسان جنوبی به صورت مشترک با گلستان و گیلان رتبه سوم را دارد.

ساری با بیان اینکه در مجموع ۲۱ شرکت بیمه ای در استان فعالیت دارد اظهار داشت: بیش از ۴۰۰ نماینده جنرال در استان وجود دارد.

رییس شورای همانگی بیمه های خراسان شمالی بر حمایت از صنعت بیمه ای استان تاکید کرد و گفت: صنعت بیمه می تواند اشتغال و درآمد خوبی برای استان ایجاد کند.

وی اظهار داشت: با وجود سطح گسترده خدمات بیمه ها در استان و توانایی پذیرش انواع ریسک های بیمه ای، برخی صنایع بزرگ و دستگاه ها قراردادهای بیمه ای خود را با استان های دیگر از جمله تهران و خراسان رضوی منعقد می کنند.

استان خراسان شمالی با ۸۶۳ هزار نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است که ۴۴ درصد جمعیت آن در روستاها ساکن هستند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید