بیمه مرکزی یک مدیر دیگر را رد صلاحیت کرد

0

مدتی قبل «م.ک» با دستور معاون نظارت بیمه مرکزی از یکی از شرکت های خصوصی رد صلاحیت شد و اکنون خبر رسیده که «ک م» نیز از یک شرکت خصوصی دیگر از سوی هیات عامل بیمه مرکزی کنار گذاشته شده است.

به گزارش نبض بیمه، این فرد، کارمند بازنشسته بیمه ایران و معاون فنی یک شرکت بیمه خصوصی نیز بوده است لیکن این طور به نظر می رسد که راهبردهای مردود مدیریتی اش در این شرکت منجر به  افزایش نمرات منفی کارنامه کاری اش شده است..

به کارگیری مدیران دولتی در شرکت‌های خصوصی یکی از معضلات مدیریتی صنعت بیمه است. رویکرد مدیریت در دولت با آنچه بخش خصوصی موظف و ملزم به تحقق آن بنابر شاخص های مالی و هدفمند استراتژیک است متفاوت بوده است.

مدیران دولتی بدون توجه به چنین شاخص‌هایی صندلی های بخش خصوصی را در اختیار دارند، در حالی که رقابت و تمرکز در بخش خصوصی راهبردهای خاص خود را طلب می کند و این مدیران که نمی توانند با شاخص ها و ارزش های بخش خصوصی همگام شوند هزینه های سازمانی را افزایش می دهند.

بر این اساس هیات عامل به استناد ماده ۹ آیین نامه نحوه اجرای صلاحیت حرفه ای کارکنان کلیدی و عملیاتی موسسات بیمه ( شماره ۹۰ ) و با توجه به اینکه جمع نمرات منفی «ک م» به ۳۰ نمره منفی رسیده، تایید صلاحیت حرفه ای نامبرده جهت عضویت در هیات مدیره شرکت تا ۲ سال را لغو کرده است.

این دومین بار است که بیمه مرکزی مستقیما نسبت به رد صلاحیت یک مدیر بیمه ای رای می دهد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید