۱۹ هزار بانوی فرش باف کردستانی از خدمات بیمه برخوردار هستند

0

سنندج- مدیرکل تامین اجتماعی کردستان گفت: هم اکنون ۱۹ هزار نفر از فرش بافان استان زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛صلاح قریشی روز دوشنبه در جریان بازدید نماینده ولی فقیه در استان از کارگاه تولیدی صنایع دستی بانوان سنندجی اظهار کرد: هم اکنون در استان کردستان ۸۰ کارگاه فرش بافی با ۵۰ هزار نفر عضو فعال هستند.

وی افزود: از این تعداد ۱۹ هزار نفر زیر پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند و از خدمات این سازمان استفاده می‌کنند.

قریشی خاطرنشان کرد: با وحود تأکیدات وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص احیا مجدد بیمه قالیبافان متأسفانه تاکنون این قانون اجرایی نشده است و بانوان و تولید کنندگان فرش در قالب بیمه حرف و مشاغل آزاد می‌توانند خود را بیمه کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان نیز در این بازدید اظهار داشت: هم اکنون ۱۵۰ تعاونی بانوان در رشته‌های تولیدی و خدماتی در استان فعال هستند.

برهان صلواتی افزود: در مجموع ۱۶ هزار نفر در هزار و ۸۹۰ تعاونی در سطح استان مشغول به فعالیت هستند که ۲۲ درصد آنها را بانوان تشکیل می‌دهند.

وی ایجاد تعاونی فراگیر ویژه بانوان آسیب‌پذیر جامعه با استفاده از تسهیلات ارزان قیمت در قالب تعاونی‌ها را از سیاست‌های دولت دانست و افزود: در این راستا آماده هرگونه تسهیل گری هستیم.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید