کارشناس سامانه رسیدگی به شکایات بیمه مرکزی، از کاهش ۲۲ درصدی ثبت شکایات در سال گذشته به نسبت سال ۹۸ در سامانه مربوط به بیمه مرکزی خبر داد و گفت: سال گذشته در حدود دوهزار و ۵۳۵ مورد شکایت در سامانه شکایات بیمه مرکزی ثبت شد.
به گزارش «نبضبیمه»؛وی، درخصوص روند رسیدگی به شکایات در سامانه بیمه مرکزی، گفت:مطابق با آیین نامه 71 مصوب شورایعالی بیمه که در رابطه با حمایت از بیمهگذاران است، پس از ارسال مدارک و تکمیل آن از سمت بیمهگذار، بیمه مرکزی شکایت را برای شرکت های بیمه ارسال میکند و مهلت 14 روزهای در اختیار آنها قرار میگیرد تا توضیحات، مستندات و دلایل خود را بیان کنند.
این، کارشناس سامانه رسیدگی به شکایات بیمه مرکزی، گفت: بهطور معمول بیشتر شرکتهای بیمه در مدت تعیین شده پاسخ خود را به بیمه مرکزی ارسال می کنند، ضمن آنکه در سال 99مدت زمان رسیدگی به شکایات از سمت بیمه مرکزی هم 14 روز بوده هرچندکه برای بیمه مرکزی در آیین نامه تعیین نشده است.
سپهرتاج، گفت: از سال 93 که سامانه ثبت شکایات راه اندازی شد و دسترسی مردم به ثبت شکایات راحت شد، به یکباره حجم زیادی از شکایت به بیمه مرکزی آمد و روند افزایشی ثبت این شکایت سالانه با حدود 30 درصد وجود داشت که آن هم بیشتر بخاطر دسترسی راحت بود ولی در سال 99 روند کاهشی داشت و ثبت شکایات حدود 22 درصد به نسبت سال 98 کاهش یافت.