۲۶ میلیون نفر تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نیستند

0

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: طبق آمار مجموع کارگران غیر رسمی و افرادی که تحت پوشش بیمه نیستند حدود ۲۶ میلیون نفر هستند.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛به نقل از تسنیم، ولی اسماعیلی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه حدود چند میلیون نفر تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نیستند، گفت:در حال حاضر کارگران غیر رسمی که تحت پوشش بیمه نیستند، طبق یک آمار حدود 16 میلیون نفر و بر اساس آماری دیگر حدود 10 میلیون هستند که باید برای آنها اقدامی انجام داد.

وی افزود: ما باید طبق سازوکاری که در سامانه رفاه ایرانیان  فراهم شده، تعداد دقیق کارگران که تحت پوشش بیمه نیستند را احصاء کنیم تا بتوانیم اقدامی انجام دهیم که اینها هم از خدمات بیمه‌ای بهره‌مند شوند.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد:به غیر از برخی از کارگران غیر رسمی ما افرادی را داریم که تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نیستند این افراد یا تمایل و یا تمکن مالی ندارند که بخواهند بیمه شوند که باید گفت مجموع کارگران و افراد عادی که بیمه نیستند حدود 26 میلیون نفر هستند.

اسماعیلی بیان کرد: یکی از راه‌هایی که می‌توان از طریق آن صندوق‌های بازنشستگی را توانمند و کارآمد کرد، شناسایی دقیق همین افرادی است که تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نیستند.

وی در همین راستا ادامه داد: یکی از نکاتی که در جلسه با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیشنهاد شد این بود که برای توانمند کردن صندوق ها به جایی اینکه سن بازنشستگی را 2 سال افزایش دهید ، همین افراد که تحت پوشش بیمه نیستند را شناسایی کنید تا با اخذ حق بیمه، هم آنها از خدامات بیمه استفاده کنند و هم به صندوق های بازنشستگی کمک شود.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد:در جلسه با وزیر ، مسئولان وزارتخانه را مکلف کردیم تا تعداد دقیق افرادی که تحت پوشش بیمه نیستند را احصاء و آمار دقیق آن را به اعضای کمیسیون ارائه کنند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید