طرح ملی بیمه بازنشستگی اختیاری، اجرایی می‌شود

0

رییس کل بیمه مرکزی گفت: بیمه بازنشستگی اختیاری در واقع همان بیمه زندگی است که امروز زیرساخت‌ها و شرکت‌های آن در کشور  وجود دارد و طراحی بیمه بازنشستگی تکمیلی و مکمل بیمه زندگی در دست اقدام است و این یک طرح ملی محسوب می شود و می‌ تواند به بودجه کشور کمک کند.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛غلامرضا سلیمانی، رییس کل بیمه مرکزی گفت: در صنعت بیمه که یکی از انواع خدمات مالی در کشور محسوب می‌شود ضعف‌هایی وجود دارد که می‌توان برای برطرف‌سازی آنها از ظرفیت صندوق نوآوری استفاده کرد و با پیگیری‌های متعدد به این نتیجه رسیدیم که برای ارتقای فناوری در صنعت بیمه باید از ظرفیت شرکت‌های نوآور استفاده کنیم.

رییس کل بیمه مرکزی با بیان اینکه صنعت بیمه به ظاهر آرام و در عین حال پیچیده و فنی است ادامه داد: پورتفوی صنعت بیمه امسال به ۱۱۰ هزار میلیارد تومان می‌رسد همچنین ۱۰۰ هزار میلیارد تومان خسارت پرداخت شده و در حال حاضر عملکرد صنعت بیمه ۲۲۰ هزار میلیارد تومان است اما باید حداقل سه برابر این عدد باشد و باید بتوانیم در این صنعت به عملکرد ۶۰۰ هزرا میلیارد تومانی برسیم تا شرکت‌های نوآور وارد این صنعت شوند و اساسا صنعت بیمه سودآور باشد.

وی با بیان اینکه صنعت بیمه با بخش‌های متعددی مرتبط است گفت: سهم بیمه شخص ثالث از ۱۱۰ هزار میلیارد تومان پورتفوی صنعت بیمه ۳۵ هزار میلیارد تومان است که در همین بخش بیمه با نهادهایی از جمله وزارت راه و شهرسازی، پلیس، قوه قضاییه و سازمان‌های مختلف در ارتباط است.

رییس کل بیمه مرکزی گفت: در حال حاضر شرکت‌های جدید با سرمایه اولیه ۵۰۰ میلیون می‌توانند وارد این صنعت شوند که تاکنون ۳۳ شرکت وارد شدند و ۶۴ شرکت در صف ورود به این حوزه هستند.

سلیمانی تاکید کرد:‌ بیمه فقط شخص ثالث نیست و ما ظرفیت‌های بسیار زیادی در بخش بیمه سلامت و درمان تکمیلی داریم و در حال حاضر سازمان‌های بیمه‌گر دولتی فقط می‌توانند بیمه پایه را سرویس دهند و ما امروز در بیمه سلامت شاهد آن هستیم که تقاضا می‌شود سهم بیمه تکمیلی بیشتر شود که باید این سازوکارها از طریق شرکت‌های نوآور به اجرا برسد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید