۶۴ شرکت بیمه در لیست انتظار دریافت مجوز قرار دارند

0

رئیس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه امروز صنعت بیمه از بیمه سلامت و شخص ثالث فراتر رفته است، گفت: با شیوع کرونا دنیا در زمینه استفاده از فناوری در این صنعت سرمایه گذاری کرده است که در ایران نیز زمینه های بکری وجود دارد که شرکت های دانش بنیان می توانند به آن ورود کنند.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛به نقل از ایسنا،  غلامرضا سلیمانی در رویداد تبادل فناوری صنعت بیمه که امروز به صورت آنلاین در محل ساختمان صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد، ورود صندوق نوآوری و شکوفایی به صنعت بیمه را شروع مبارکی دانست و افزود: صنعت بیمه به ظاهر صنعت آرامی است، ولی در عین حال صنعتی با پیچیدگی های زیادی همراه است و افرادی که با این صنعت آشنایی ندارند، تصور می کنند که ماهیانه هزینه ای پرداخت می کنند و در نهایت با مشکلات زیاد بخشی از خسارت خود را دریافت می کنند.

وی ادامه داد: این تصور در حالی است که در یک سال جاری ۱۱۰ هزار میلیارد تومان بیمه نامه صادر شده است و حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان نیز خسارت پرداختیم. بازگشت سرمایه این صنعت در کشور ۲۰۰ میلیارد تومان است که باید ۳ برابر این میزان باشد.

سیلمانی صنعت بیمه را زمینه مناسبی برای ورود شرکت های دانش بنیان دانست و خاطر نشان کرد: در صنعت بیمه حوزه های بکری داریم که تاکنون کسی در آن وارد نشده است که از آن جمله می توان به تخصیص درصد بیمه و برآورد خسارت اشاره کرد.

رییس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه برای دیجیتالی کردن خدمات بیمه شرکت هایی ایجاد شده است، گفت: در حال حاضر ۳۳ شرکت فعال در این زمینه داریم و ۶۴ شرکت نیز در لیست انتظار دریافت مجوزها قرار دارند.

وی با تاکید بر اینکه این صنعت در حال گسترده شدن و بزرگ شدن است، خاطر نشان کرد: در آینده، به دلیل کمبود بودجه سازمان های دولتی بیمه گذار مانند سازمان تامین اجتماعی، تنها در حد بیمه پایه سرویس می دهند؛ از این رو است که در جلسات شورای بیمه سلامت هر روز شاهد رشد بیمه های تکمیلی هستیم و این در حالی است که سازو کارها و پلتفرم آن مهیا نیست و در این زمینه شرکت های دانش بنیان و فناور می توانند فعال شوند.

سلیمانی با اشاره به برخی از چالش های صنعت بیمه برای برآورد میزان خسارت، گفت: به عنوان نمونه در حوادث آتش سوزی موضوع عمدی بودن یا نبودن حادثه بحث روز بیمه های دنیا است که به آن پرداخته اند تا خسارت غیر واقعی به بیمه گذار پرداخت نشود که رفع این چالش می تواند از سوی فناوران صورت گیرد.

رییس بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران به تعریف خدمات جدید در بیمه اشاره کرد و با بیان اینکه بیمه عمر به نام بیمه زندگی در دست طراحی است، افزود: بر اساس طرح جدید که زیر ساخت های آن در کشور موجود است، قرار است خدمات بیمه تکمیلی بازنشستگی عرضه شود.

وی با اشاره به تحولات ایجاد شده در صنعت بیمه به دلیل شیوع کرونا، یادآور شد: با شیوع کووید-۱۹ بیمه ها در دنیا با شتاب بیشتری در زمینه نوآوری و فناوری با کمک استارت آپ ه، سرمایه گذاری کرده اند.

سلیمانی با تاکید بر اینکه امروز بیمه از حالت شخص ثالث فراتر رفته است، گفت: بر این اساس یکی از وظایف ما توسعه محصولات جدید بیمه ای است. یکی از محصولات جدید ایجاد صندوق بیمه حوادث طبیعی است که در ایران در این زمینه کار نشده است.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید