۳ درصد حق بیمه تبدیل به بیمه اتکایی اختیاری می‌شود

0

مدیرعامل شرکت بیمه اتکایی سامان، اظهارکرد: سه درصد کل تولید حق بیمه بازار کشور تبدیل به حق بیمه اتکایی اختیاری می‌شود که در مقایسه با حق بیمه‌های اجباری اتکایی مبلغ ناچیزی است اما به هرحال شرکت‌های بیمه اتکایی، می‌توانند به بیمه مرکزی کمک کرده و ریسک‌ها را تحت پوشش خود قرار دهند.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛”مینا صدیق نوحی”، در برنامه زنده اینستاگرامی انجمن حرفه‌ای صنعت بیمه، ضمن مرور تجارب دوران فعالیت خود درصنعت بیمه، یکی از مهمترین اتفاقاتی که تاثیر بسیار بزرگی بر صنعت بیمه گذاشت را خصوصی سازی عنوان کرد.

وی، توضیح داد: سال 1388 ایده اصلی این بود که نرخ بیمه نامه در صنعت بیمه باید آزاد باشد زیرا در تمام دنیا هم آزاد است و نیازی نیست که شرکت های بیمه را محدود کرد،زیرا هنگامی که کالایی ارزان فروخته شود مشتری بیشتری هم برای آن پیدا خواهد شد.

مدیرعامل شرکت بیمه اتکایی سامان، افزود: از سوی دیگر نرخ‌های صنعت بیمه  در آتش سوزی و باربری نسبت به سطح بازار جهانی کمی بالاتر بود، بنابراین آزادسازی تعرفه‌ها با یک زمانبندی شروع شد اما چالشی که برای صنعت بیمه ایجاد کرد این بود که صنعت بیمه آمادگی این آزاد سازی را در آن زمان ،نداشت.

صدیق‌نوحی،بابیان اینکه “آزادسازی تعرفه‌ها در صنعت بیمه یک مقدار با عجله انجام شد،” توضیح داد: شرکت‌های بیمه عادت کرده بودند که طبق مصوبه شورایعالی بیمه نرخ را استخراج کنند و شاید بهتر بود که تعرفه‌ها به تدریج آزاد می‌شد تا صنعت بیمه بتواندتخصص لازم دراین زمینه را به دست آورد.

به گزارش چابک آنلاین،وی، توضیح داد:آزادسازی تعرفه‌ها باعث شد تا نرخ‌ها در صنعت بیمه به شکل جدی کاهش پیدا کند.

مدیرعامل شرکت بیمه اتکایی سامان، گفت:ازسوی دیگر بیمه مرکزی به واسطه حفظ حقوق بیمه‌گذاران مسئول بود و باید ریسک ها را می‌پذیرفت که در این مقطع،پیشنهاد دادم که در آیین نامه 76 یک تغییراتی انجام شود و اینگونه ماده6 به آیین نامه 76 اضافه شد.

صدیق‌نوحی، افزود:براساس ماده 6 آیین نامه 76 شورایعالی بیمه، شرکت‌های بیمه برای ریسک‌هایی که از یک حدی بالاترهستند باید تاییدیه نرخ و شرایط را قبل از صدور از بیمه مرکزی دریافت کنند و پس از اطمینان از وجود ظرفیت اتکایی، اقدام به صدور بیمه نامه کنند.

وی تاکیدکرد که “هرتغییراتی معایب و مزایایی دارد” و اظهارداشت: محدودیت ها باعث شد که بازار بیمه ایران تلاش کند تا خود را باشرایط وفق دهد و با آموزش توانست خود را در تعرفه و دانش بهبود بخشد.

مدیرعامل شرکت بیمه اتکایی سامان،بیان کرد: مساله کاهش اتکایی اجباری بیمه مرکزی یکی دیگر از مواردی بود که مانند آزادسازی تعرفه‌ها بسیاری از شرکت‌های بیمه خواهان آن بودند که این کاهش به تدریج آغاز شد.

مدیرعامل شرکت بیمه اتکایی سامان،اذعان داشت:به هر روی تصمیم دولت این بود که کاهش اتکایی اجباری بیمه مرکزی باید انجام شود و به طور تدریجی هم کاهش پیدا کرد اما از آن طرف بخش اتکایی اختیاری به مرور افزایش پیدا کرد ولی این افزایش هنوز به آن اندازه نیست.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید