پوشش بیمه سلامت برای ۲۰۲۰ محله کم برخوردار در کشور فراهم خواهد شد

0

رئیس کارگروه فنی، نظارت و ارزیابی کارگروه طرح تحول و توسعه اجتماع محور محلات کم برخوردار گفت: پوشش بیمه سلامت برای ۲۰۲۰ محله کم برخوردار در کشور فراهم می شود.

 اولین جلسه کارگروه فنی نظارت و ارزیابی طرح تحول و توسعه اجتماع محور محلات کم برخوردار در سازمان بیمه سلامت ایران برگزار شد.

بر اساس این گزارش در این طرح چند پروژه تعریف شده است که یکی از آنها فراهم کردن بیمه سلامت ساکنین برای محلات کم برخوردار است.

در اجرای این برنامه کارگروهی به عنوان کارگروه فنی، نظارت و ارزیابی شامل ۷ عضو تشکیل شده است که نمایندگانی از سازمان بیمه سلامت ایران، وزارت بهداشت، کمیته امداد امام خمینی (ره)، ستاد اجرایی فرمان امام، سازمان بهزیستی و جمعیت هلال احمر حضور دارند.

مسعود مشایخی مدیر کل دفتر خدمات عمومی سازمان بیمه سلامت ایران و رئیس کارگروه فنی، نظارت و ارزیابی کارگروه طرح تحول و توسعه اجتماع محور محلات کم برخوردار گفت: بسیاری از ساکنین محلات کم برخوردار ممکن است از اینکه می‌توانند به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت همگانی قرار گیرند اطلاع نداشته باشند بر همین اساس در این کارگروه تصمیم گرفته شد تا از طریق فراخوان این افراد شناسایی و بیمه شوند تا در نهایت از طریق نظام ارجاع مبتنی بر پزشک خانواده اقدامات لازم صورت گیرد.

به نقل از مهر، وی با تاکید بر اینکه اقدامات انجام شده سلامت محور و بر اساس اولویت پیشگیری بر درمان است، افزود: سلامت ۲۰۲۰ محله کم برخوردار به صورت مستمر رصد خواهد شد.

به گفته مشایخی، منابع پوشش بیمه‌ای این افراد از صندوق بیمه سلامت همگانی تأمین خواهد شد و در صورت تأمین منابع بیمه تکمیلی نیز از طریق شرکت آتیه سازان با بسته خدمتی تعریف شده در نظر گرفته خواهد شد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید