خطر مرگ ناگهانی با بیماری خاموش فشار خون بالا

0

مقاله فشار خون، بیماری خاموشی که ناگهان جان می‌گیرد، از سوی انجمن علمی ـ دانشجویی نشر آموزش سلامت، در راستای افزایش سطح علمی و آگاهی دانشجویان و جامعه منتشر شد.

 فشار خون، یکی از علائم اصلی حیات است. هنگامی‌که سرخرگ‌های بزرگ، قابلیت ارتجاع و استحکام طبیعی خود را از دست بدهند و عروق کوچک نیز باریک‌تر شوند، فشار خون بالا می‌رود.

فشار خون بالا گاه کشنده بی‌سر و صدا نامیده می‌شود، زیرا بیشتر تا مراحل انتهایی هیچ نشانه‌ای ندارد. فشار خون به طور طبیعی در اثر استرس و فعالیت بدنی، بالا می‌رود، اما فردی که دچار بیماری فشار خون بالا است، به هنگام استراحت نیز فشار خون او بالاتر از حد طبیعی است.
اندازه‌گیری فشار خون

به گزارش «نبض‌بیمه»؛به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، اصولا فشار خون در بخش‌های مختلف سیستم گردش خون متفاوت است، اما در اندازه‌گیری، فشار خون به دو نوع سیستولی و دیاستولی، تقسیم می‌شود.

فشار خون سیستولی، معمولاً به فشار خونی که در سرخرگ‌ها است، گفته می‌شود و فشار خون دیاستولی به فشار خون ورید گفته می‌شود. معمول‌ترین روش اندازه‌گیری فشار خون به وسیله فشارسنج است که با استفاده از ارتفاع جیوه برای اندازه‌گیری فشار خون در حال چرخش در رگ‌ها استفاده می‌کند.
فشار خون طبیعی، بر اساس قرارداد برای فشار خون سیستولی پائین‌تر از ۱۲۰ میلی‌متر جیوه و برای فشار خون دیاستولی پائین‌تر از ۸۰ میلی‌لیتر جیوه و همه‌گیری فشار خون بالا در جوامع گوناگون، متفاوت است

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید