اقدامات ناصحیح دولت در خصوص تأمین اجتماعی جامعه را به چالش خواهد کشید

0

رئیس هیأت مدیره کانون کارگران بازنشسته و مستمری بگیران کلانشهر اصفهان گفت: اگر ماده 50 قانون تامین اجتماعی که تنها ابزار وصول حق بیمه از کارفرما است، نقض کنند کوتاه نخواهیم آمد.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛از اصفهان، سید حسن هاشمی به ایلنا می گوید: اقدامات ناصحیح دولت از جمله نقض ماده 50 قانون تامین اجتماعی که اجازه پیگیری سازمان برای وصول مطالبات خود از طریق مراجع قانونی و قضایی کشور دارد، جامعه را به چالش خواهد کشید.

وی اضافه می کند: لازم است از طریق نمایندگان مردم در مجلس، استاندار و اداره کل تامین اجتماعی استان اصفهان برای این آقایان روشن شود وقتی با یک لایحه بودجه غیر کارشناسی شده، سن بازنشستگی را بالا می برید، صندوق تامین اجتماعی را با بحران مواجه می کنید.

هاشمی خاطرنشان می کند: 70سال پیش تحصیل کردگان حقوق بین الملل قوانین کار را نوشته اند و امروز غیرکارشناسان قصد تغییر آن را دارند. می خواهند قوانینی که در راستای حمایت از کارگر و بازنشستگان کارگری بود را به نفع کارفرما و به اسم حمایت از صنعتگران و تولیدکنندگان تغییر دهند.

 می افزاید: از روزی که مسئله افزایش سن بازنشستگی مطرح شده  ورودی ها به شدت در حال کاهش و خروجی ها به شدت در حال افزایش است؛ به طوری که بسیاری از نیروهای در آستانه بازنشستگی از ترس اجرایی شدن این قانون درخواست بازنشستگی پیش از موئد داده اند.

رئیس هیأت مدیره کانون کارگران بازنشسته و مستمری بگیران کلانشهر اصفهان ادامه می‌دهد: ما چوب ندانم کاری افراد غیرمتخصص در نوشتن بودجه را می خوریم، زیرا بودجه باید در غالب لایحه از طریق دولت به مجلس برود و زمان برای بررسی با حضور نمایندگان کارگر و کارفرما در اختیارشان قرار بگیرد تا با کمیسیون ها گفتگو و برای رفع ایرادات اقدام کنند. در حالیکه چنین نبوده است.

وی با اشاره به طرح دریافت مالیات از بازنشستگان اضافه می کند: این چه کار نابخردانه ای است که دولت و مجلس می خواهد انجام دهند. تمام این عوامل و دریافت مالیات از بازنشستگان سبب نارضایتی است و ما کوتاه نخواهیم آمد، چراکه همه جا به کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی که 52 درصد جمعیت کشور را تشکیل می دهند ظلم شده است.

 هاشمی تاکید می کند: با وجود بدهی دولت به سازمانی که بیش از نیمی از جمعیت کشور را تحت پوشش دارد، هیچ ردیف بودجه ای در بودجه 1401 برای پرداخت بدهی به تامین اجتماعی دیده نشده است.

وی با اشاره به اینکه مطالبات زیادی داریم و نقض قوانین دلیلی خواهد شد تا به کف خیابان بیاییم می گوید: به سازمان تامین اجتماعی پول پرداخت کردیم که بازنشستیگی داشته باشیم؛ اما دولت ها از اول انقلاب تا کنون سهمی به این صندوق ندادند بر عکس از آن نیز استقراض کردند و حال نه تنها ردیف بودجه ای برای پرداخ بدهی ها در لایحه بودجه 1401 نیست که برای بازنشستگان نیز مالیات تعیین کرده اند.

رئیس هیأت مدیره کانون کارگران بازنشسته و مستمری بگیران کلانشهر اصفهان تاکید می کند: اگر ماده 50 قانون تامین اجتماعی نقض شود، این سازمان دیگر اختیاری برای دریافت مطالبات خود ندارد و در ادامه بدین ترتیب ورودی سازمان کم و در ادامه دیگر قادر به تامین هزینه کارگران و بازنشستگان خود  که عمری به این صندوق پول واریز کرده اند نیست.

 بعد از ظهر روز شنبه تشکل های کارگری با حضور محسن ریاضی مدیرکل تامین اجتماعی اصفهان، مسئول دفتر عباس مقتدایی نماینده مردم و اعضای خانه کارگر اصفهان پیرامون طرح دو فوریتی مجلس در خصوص بخشودگی بیمه کارفرما و نقض ماده 50 قانون تامین اجتماعی جلسه تشکیل دادند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید