داروخانه هلال احمر داروهای تحت پوشش سازمان‌های بیمه‌گر را پوشش می دهند

0

رئیس سازمان تدارکات پزشکی هلال‌احمر با بیان اینکه از زمان شیوع کرونا، داروخانه هلال احمر اکثر داروهای مورد نیاز بیماران را تامین کرده، افزود: بیشترین وخاص‌ترین دارویی که داروخانه‌های هلال‌احمر برای بیماران به راحتی تامین و توزیع می‌کند نیز مربوط به بیماران سرطانی، پیوندی و ام‌اس است.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛به نقل از ایرنا، علیرضا عسکری درخصوص میزان دسترسی داروهای خاص و تک نسخه ای در داروخانه های هلال احمر افزود: برای تهیه داروهای تک نسخه ای باید بیمار فرم های مخصوص آنها را بگیرد، پزشک معالج آن را تایید و ثبت سفارش کند. پس  از ثبت سفارش، آن را در اختیار شرکت بازرگانی سها کیش قرار می‌دهیم تا به سازمان غذا و دارو تحویل داده ‌شود و تخصیص ارز صورت گیرد.

وی ادامه داد: پس از انجام این مراحل دارو تحویل بیمار داده می‌شود و پروسه آن تقریباً یک الی سه ماه است که با توجه به نوع دارو متفاوت است. داروهای خاص نیز توسط شرکت‌های تأمین کننده و پخش کننده دارو به داروخانه داده می‌شود و در اختیار بیماران قرار می دهیم.

عسکری در خصوص قیمت گذاری داروهای خاص و تک نسخه ای در داروخانه های هلال احمر افزود: داروهای خاص طبق ضوابط وزارت بهداشت اعلام می‌شود اما برای داروهای تک نسخه‌ای بر اساس نوع ارز (نیمایی یا آزاد) که به آن دارو اختصاص می یابد قیمت‌گذاری می‌شوند.

وی درباره اینکه چه میزان از داروهای موجود در داروخانه های هلال احمر تحت بیمه های درمانی هستند، گفت: همه داروهای تحت پوشش بیمه‌ سازمان‌های بیمه‌گر در این داروخانه هم تحت پوشش هستند و داروهایی هم که تحت پوشش سازمان‌های بیمه‌گر نیستند اینجا همه آزاد است.

رئیس سازمان تدارکات پزشکی هلال‌احمر افزود:‌ بیشترین و خاص ترین دارویی که توسط داروخانه های هلال احمر برای بیماران به راحتی تامین و توزیع می شود مربوط به بیماران سرطانی، پیوندی و ام اس نظیر داروهای سلسپت، بتافرون، اوستین است.

وی درباره میزان تامین داروهای درمان کرونا در دو سال گذشته افزود: در دوران کرونا داروخانه هلال احمر از معدود داروخانه هایی بود که تقریباً همه داروهای مورد نیاز را ارائه می‌کرد که با توجه به شرایط بحرانی کرونا در کشور با اتخاذ تدابیر اندیشیده شده و نیز پیش بینی کمبودهای احتمالی، داروخانه هلال احمر اقدام به تأمین داروهای موردنیاز بیماران بویژه بیماران کرونایی کرده و در  تعطیلات کرونا و ‌تاسوعا و عاشورا بدون تعطیلی و بی وقفه به ارائه خدمات به هموطنان پرداخت.

وی ادامه داد: همچنین سایت بیماران کرونا را جدا کردیم و انتقال دادیم به داروخانه تک نسخه‌ای تا بیماران صعب العلاج مانند بیماران شیمی درمانی و ام اس که وارد داروخانه می‌شوند از بیماران کرونایی دور باشند. همچنین ساعت کاری داروخانه را افزایش دادیم و حتی مدتی تا ساعت ۲۴ (چه در روزهای تعطیل و چه در روزهای عادی) مشغول خدمت رسانی بودیم.

عسکری درخصوص مدت زمان دریافت نسخه از بیماران تا تحویل دارو گفت: در داروخانه هلال احمر نسخه های دارویی تک قلم و دو قلم را از بقیه نسخه ها که چند قلم هستند جدا کرده ایم. نسخ تک قلم و دو قلم و نسخ آزاد در ساعات خلوت داروخانه حداکثر ۱۰  تا ۱۵ دقیقه زمان انتظار دارد اما در زمان پیک شلوغی تا ۳۰ دقیقه ممکن است طول بکشد.

وی ادامه داد: بقیه داروها که نیاز به تایید دارند و نسخ چند قلمی نیز هستند در ساعات خلوت داروخانه ۱۵ دقیقه و در زمان پیک شلوغی تا ۵۰ دقیقه متغیر است. همچنین با عنایت و توجه ویژه ریاست جمعیت هلال احمر به جانبازان و ایثارگران، یک باجه برای آنها به صورت جداگانه تخصیص داده ایم که در اسرع وقت داروهای مورد نیاز آنها در اختیارشان قرار گیرد.

رئیس سازمان تدارکات پزشکی هلال‌احمر درباره اینکه داروخانه های هلال احمر برای بیماران خاص و تک نسخه ای که مشکل مالی داشته باشند تخفیفات خاصی قائل می شود یا نه افزود: داروخانه مرکزی هلال احمر طبق هماهنگی که با سازمان داوطلبان و هلال احمر استان تهران وجود دارد بیماران را به آنها معرفی می کند و بیماران تخفیف های خود را دریافت خواهند کرد.

عسکری درخصوص ایجاد داروخانه هلال احمر جدید در شهر تهران، گفت:با توجه به اینکه سازمان تدارکات پزشکی در مرکز و شرق تهران داروخانه دارد نیاز به این داروخانه در غرب نیز احساس می‌شود. تمام سعی خود را خواهیم کرد و با عنایت به تأکید و حمایت ریاست محترم جمعیت هلال احمر در حال رایزنی و مطالعات امکان سنجی برای شروع این طرح هستیم.

رئیس سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر درباره مزیت داروخانه های هلال احمر نسبت به داروخانه های عمومی شهر افزود: در داروخانه های هلال احمر داروهایی با اصالت و همچنین با رعایت دقیق زنجیره تأمین به بیماران و مراجعین ارائه می شود. همچنین طرف قرارداد با همه بیمه ها، ارگان ها و سازمان های مختلف به منظور تخفیف برای داروهای عمومی، تک نسخه ای و خاص است و نیروی انسانی متخصص و مجرب با پاسخگویی و تکریم مراجعه کنندگان،  مشغول به خدمت رسانی و مشاوره به بیماران هستند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید