پیشتازی صندوق بیمه اجتماعی روستاییان آذربایجان‌شرقی در تمامی شاخص‌های آماری در سطح کشور

0

مدیرکل وصول حق بیمه و حساب‌های انفرادی صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور با اشاره به پیشتازی صندوق بیمه اجتماعی روستاییان آذربایجان‌شرقی در تمامی شاخص‌های آماری در سطح کشور، این امر را نشانگر فرهنگ بالای شهروندان این استان عنوان کرد.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛از تبریز، سجاد طاهری در همایش آموزشی کارگزاران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه خدمت به کشاورزان، روستاییان و عشایر به‌عنوان پیشروان جبهه اقتصادی یک تکلیف الهی است، اظهار کرد: در استان‌هایی که این اعتقاد و نگاه وجود دارد، پیشرو هستیم.

وی با اشاره به اینکه برنامه محور بودن و ساختارسازی دو اولویت مهم صندوق بوده که خوشبختانه این امر در آذربایجان‌شرقی محقق شده است، افزود: آذربایجان‌شرقی در همه‌ شاخص‌های آماری پیشتاز است که نشان از فرهنگ بالای مردم این استان دارد.

مدیرکل وصول حق بیمه و حساب‌های انفرادی صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور از صندوق بیمه‌اجتماعی روستاییان، به‌عنوان راهی کوتاه و کم‌هزینه برای ادای دین و ارائه‌ی بهترین خدمات به جامعه بزرگ و تولیدکننده روستایی و عشایری نام برد و گفت: کارگزاران به فعالیت در این حوزه نباید صرفا نگاه مالی و اقتصادی داشته باشند چرا که به شرطی به منافع اقتصادی خود خواهیم رسید که دل‌ ما به مردم و جامعه هدف‌مان بسوزد.

وی در ادامه سخنانش بیان کرد: اختیاری بودن بیمه در صندوق بیمه اجتماعی روستاییان، کار ما را سخت‌تر می‌کند، لذا باید با فرهنگ‌سازی، بیمه اجتماعی را از انتهای سبد اولویت‌های جامعه هدف به ردیف‌های نخست انتقال دهیم.

طاهری با تاکید بر ضرورت شکل‌گیری شبکه‌ مویرگی در شهرها و روستاها برای جذب مشمولان، خاطرنشان کرد: مادامی که اطلاع‌رسانی از طریق نهادهای حاکمیتی انجام نگیرد، در جذب بیمه‌شده جدید موفق نخواهیم شد.

وی با بیان اینکه ضریب نفوذ نظام تامین اجتماعی، ارتباط مستقیمی با میزان هزینه‌های صرف‌شده برای رفع مشکلات و معضلات اجتماعی در آینده دارد، گفت: کارگزاران در خط مقدم این جبهه هستند و باید این نگاه را به مسئولان و شهروندان تزریق کنند.

مدیرکل وصول حق بیمه و حساب‌های انفرادی صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور همچنین از تفویض اختیار تایید حساب‌های انفرادی به مدت شش ماه به استان‌ها خبر داد و اظهار کرد: کار اجرایی حیطه وظایف شما است و ما باید سیاست‌گذار و تسهیل‌گر باشیم.

وی با بیان اینکه صندوق بیمه اجتماعی از پیشنهادات و نظرات، مدیران و کارشناسان استانی و کارگزاران صندوق استقبال می‌کند، یادآور شد: بسیاری از تصمیمات و دستورالعمل‌های صادره در صندوق از مرکز همین پیشنهادات و نظران بیرون می‌آید.

طاهری در پایان سخنان خود تاکید کرد: دقت و حضور فعالانه کارگزاران، انگیزه‌ی ما را برای برداشتن گام‌های محکم‌تر و سریع‌تر در حوزه‌ تفویض اختیار به استان‌ها و کارگزاری‌ها بیشتر می‌کند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید