پوشش‌های بیمه بدنه خودرو: خیال راحت از جبران خسارات حوادث طبیعی یا تصادفات در زمستان

0

یکی از بزرگترین دغدغه‌های مالکان خودرو افزایش روز افزون و نجومی قیمت خودرو، قیمت قطعات و هزینه تعمیرات است. از طرفی گاهی برخی از نمایندگی‌ها قطعات لازم را ندارند و بنابراین اگر در یک حادثه رانندگی خودروی شما آسیب ببیند و نیازمند یکی از قطعات یدکی باشید، باید زمان و هزینه زیادی را صرف کنید. فرض کنید در این میان بیمه بدنه خودرو دریافت نکرده‌اید، در نتیجه علاوه‌بر پرداخت تمام و کمال خسارت وارده باید برای تامین هزینه‌های تعمیرات خودروی خود نیز چاره‌ای بیاندیشید.

بیمه بدنه خودرو بر خلاف بیمه شخص ثالث نوعی بیمه اختیاری است اما با توجه به هزینه‌های بالای فعلی، هوشمندانه‌ترین راهکار برای تمامی مالکان وسیله نقلیه موتوری خصوصاً خودرو، دریافت بیمه بدنه خودرو خواهد بود. اما قبل از آشنایی با انواع پوشش‌های بیمه بدنه خودرو، آیا می‌دانید در چه شرایطی می‌توانید از شرکت‌های بیمه‌گر خسارت دریافت کنید؟ آیا با شروط پرداخت خسارات بینه بدنه توسط شرکت‌های بیمه‌گر آشنا هستید؟

شروط اصلی بیمه بدنه خودرو برای پرداخت خسارت تصادفات

به عنوان یک بیمه‌گزار باید بدانید که تحت هر شرایطی امکان پرداخت خسارات وارده از سمت شرکت بیمه‌گر بر اساس توافقنامه یا بیمه‌نامه بیمه بدنه خودرو وجود نخواهد داشت.

شرایط پرداخت خسارت بیمه بدنه توسط شرکت بیمه‌گر در یک حادثه رانندگی به شرح زیر است:

  • بیمه‌گزار در جریان تصادف مقصر باشد.
  • بیمه‌گزار در جریان تصادف مقصر شناخته نشود.
  • راننده مقصر از صحنه تصادف متواری شده باشد؛ به بیان دیگر دسترسی به راننده مقصر برای دریافت خسارت میسر نیست.
  • خودروی شما نامتعارف و لاکچری باشد. در این شرایط بیمه شخص ثالث راننده مقصر کل خسارت را جبران نخواهد کرد.  بیمه بدنه خودروی نامتعارف در این شرایط کمک ساز خواهد بود.

طبق قوانین بیمه‌ بدنه، خسارت خودروهای متعارف به صورت کامل با بیمه شخص ثالث پرداخت می‌شود. خودرویی متعارف است که ارزش آن کمتر یا مساوی نصف دیه مرد مسلمان در ماه‌های حرام باشد.پس خودروی متعارف در سال ۱۴۰۰ دارای ارزش برابر یا کمتر از ۳۲۰ میلیون تومان خواهد بود. اگر قیمت خودروی شما بیش از این مبلغ بود، خودروی شما نامتعارف یا لوکس محسوب خواهد شد. در این شرایط می‌توانید از بیمه بدنه خودرو  ی نامتعارف برای جبران میزان خسارتی استفاده نمایید که بیمه شخص ثالث راننده مقصر تصادف قادر به جبران نیست.

لازم به ذکر است که کلیه خدمات پرداخت خسارت به بیمه‌گزار در بیمه بدنه خودرو متناسب با پوشش‌های دریافتی خواهد بود. بنابراین با توجه به اینکه چه نوع پوششی را برای بیمه بدنه خودروی خود دریافت کرده‌اید، نوع و میزان جبران خسارات یا پرداخت غرامت متفاوت خواهد بود.

پوشش‌های بیمه بدنه خودرو

زمانی که برای دریافت بیمه بدنه خودرو اقدام می‌کنید امکان دریافت دو دسته کلی برای بیمه بدنه وجود خواهد داشت. این دو دسته کلی بیمه بدنه شامل پوشش‌های اصلی بیمه بدنه خودرو و پوشش‌های فرعی یا الحاقی بیمه بدنه خودرو خواهند بود. در پوشش‌های اصلی بیمه بدنه خودرو، مواردی تحت پوشش قرار می‌گیرند که در یک حادثه رانندگی بسیار محتمل خواهند بود. اما بیمه‌گزاران در صورت تمایل می‌توانند با پرداخت هزینه‌های بیشتر یکی یا چند تا از پوشش‌های الحاقی بیمه بدنه را به بیمه‌نامه خود اضافه کنند. به این ترتیب خودروی شما به صورت کامل در برابر حوادث رانندگی بیمه خواهد شد.

پوشش‌های اصلی بیمه بدنه خودرو شامل موارد زیر هستند:

  • خسارات وارده ناشی از سرقت کلی خودرو
  • خسارات وارده ناشی از نجات سرنشینان و یا انتقال خودرو به پارکینگ و تعمیرگاه پس از حادثه رانندگی
  • رخ دادن یک حادثه رانندگی برای خودرو
  • غرامت ناشی از بروز حوادثی چون آتش‌سوزی، انفجار و صاعقه و آسیب به خودرو و وسایل یدکی همراه آن

960

خسارت واژگونی پژو 206 با بیمه بدنه جبران می شود.

  • خسارات وارده به لاستیک، باتری و چرخ‌های خودرو

در صورتی که احساس می‌کنید موارد ذکر شده در فوق نمی‌تواند یک پوشش کامل برای بیمه بدنه خودروی شما را فراهم کند، می‌توانید با اضافه کردن پوشش‌های الحاقی بیمه بدنه که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم یک بیمه کامل و جامع برای خودروی خود دریافت کنید. به این ترتیب به‌ صورت کامل در برابر یک حادثه رانندگی بیمه خواهید شد.

پوشش‌های الحاقی یا جانبی بیمه بدنه خودرو به شرح زیر هستند:

  • دزدیده شدن وسایل جانبی خودرو شامل لاستیک، رینگ، رادیو پخش، آینه‌ها و غیره بدون سرقت کلی خودرو
  • شکسته شدن شیشه‌های خودرو بنا به دلایلی غیر از خطرات اصلی
  • غرامت عدم استفاده از خودرو در زمان تعمیرات پس از حادثه رانندگی
  • خسارات وارده ناشی از بروز حوادث طبیعی مانند زلزله، آتشفشان و سیل
  • خسارات وارده ناشی از پاشیده شدن مواد شیمیایی مانند رنگ و اسید به بدنه خودرو

شرایط دریافت بیمه بدنه برای خودروی صفر کیلومتر

961

خرید بیمه بدنه به همه رانندگان از جمله رانندگان خودروهای صفر و حتی خودروهای نامتعارف و لوکس توصیه می شود.

خودروی داخلی یا وارداتی که از زمان تاریخ تحویل شرکت و شماره‌گذاری آن بیشتر از سه ماه نگذشته باشد به عنوان خودروی صفر کیلومتر شناخته می‌شود. عوامل دیگری در تعیین خودروی صفر کیلومتر تأثیرگذار هستند و در نتیجه شرکت‌های بیمه‌گر برای تعیین بیمه بدنه خودرو این معیارها را نیز در نظر خواهند گرفت که به شرح زیر هستند:

  • تاریخ شماره‌گذاری خودرو
  • تاریخ پلاک کردن خودرو
  • مسافت طی شده بر حسب کیلومتر
  • زمان سپری شده از تاریخ ساخت

شرکت‌های بیمه‌گر معمولاً تخفیفاتی را برای دریافت بیمه بدنه خودرو در نظر می‌گیرند. این تخفیفات برای خودروهای ساخت داخل و همین‌طور خودروهای وارداتی اعمال می‌شود. بنابراین می‌توان گفت که صفر کیلومتر بودن خودرو یکی از عوامل تاثیر‌گذار روی تعیین نرخ بیمه بدنه خودرو خواهد بود.

چطور برای خرید آنلاین بیمه بدنه خودرو اقدام کنیم؟

با توجه به توضیحاتی که در این مقاله ارائه شد و افزایش روز افزون قیمت خودرو، قیمت قطعات و هزینه تعمیرات، می‌توان گفت که دریافت بیمه بدنه خودرو راهکاری هوشمندانه برای جبران خسارات ناشی از تصادفات رانندگی خواهد بود. با توجه به اینکه ما کنترل کاملی روی بروز یک حادثه رانندگی نداریم، بنابراین بهتر است برای جبران خسارات وارده در اثر یک حادثه رانندگی غیر از بیمه شخص ثالث خوردو، بیمه بدنه خودرو را نیز دریافت کنیم. یکی از بهترین روش‌هایی که می‌توانید انواع بیمه خودرو را خریداری کنید استفاده از خدمات کارگزاری‌های آنلاین بیمه است. کارگزاری آنلاین بیمه دات کام از جمله مجموعه‌هایی است که با شرکت‌های معتبر و برتر بیمه‌گر در ایران همکاری داشته و در نتیجه برای انتخاب و خرید بیمه بدنه خودرو و بیمه شخص ثالث خودرو حق انتخاب زیادی خواهید داشت.

چگونه ارزان‌ ترین بیمه‌  بدنه را از بیمه دات کام بخریم؟

856

خرید ارزان ترین بیمه بدنه ماشین از بیمه دات کام

برای خرید ارزان‌ترین بیمه بدنه، قیمت بیمه خودروی ارائه شده توسط تمام شرکت‌های بیمه‌ای مجاز را در سامانه بیمه دات کام از طریق صفحه ی مقایسه و استعلام نرخ بیمه بدنه مقایسه نمایید. سپس، شما می‌توانید در صورت انتخاب حداقل پوشش‌های اصلی و استفاده از جشنواره‎‌های تخفیف bimeh.com، پایین ترین قیمت بیمه‌نامه بدنه اتومبیل را در خرید بیمه بدنه خودرو و ماشین تجربه نمایید.

 علاوه‌براین، اگر برای انتخاب پوشش‌های مختلف بیمه بدنه خودرو نیاز به راهنمایی داشتید، می‌توانید از مشاوره تخصصی و رایگان بیمه دات کام استفاده کنید. در نهایت نیز بیمه‌نامه به صورت رایگان درب منزل شما ارسال خواهد شد. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم برای صرفه‌جویی در وقت و هزینه‌های خود برای خرید بیمه بدنه خودرو و بیمه شخص ثالث خودرو از سایت بیمه دات ( bimeh.com) اقدام کنید. به این ترتیب می‌توانید خودروی خود را به صورت کامل در برابر حوادث  رانندگی و تصادفات بیمه کنید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید