۹۵ درصد از نسخه‌های درمانی الکترونیکی شدند

0

دبیر شورای اجرایی فناوری گفت: طرح نسخه الکترونیکی در کشور با پیگیری وزارت ارتباطات و مشارکت دستگاه‌های مسئول در اجرای این طرح به ویژه در استان‌ها رشد چشمگیری گرفته است.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، رضا باقری اصل  با اشاره به اجرای طرح نسخه‌نویسی الکترونیکی اظهار کرد: بر اساس گزارش بیمه سلامت ایرانیان در آذرماه سال جاری تا پیش از آغاز رسمی این طرح، استفاده از نسخه‌نویسی الکترونیکی ۷۶ درصد بود که اکنون این آمار به ۹۵ درصد رسیده است.

وی افزود: طبق گزارش سازمان تامین اجتماعی که در روز سه‌شنبه ۷ دی‌ماه اعلام شد میزان نسخه‌نویسی الکترونیکی ۷۸/۲6 است که شامل ۴۵۱هزار نسخه می‌شود که ۳۵۳هزار آن کاملا نسخه الکترونیکی و بقیه نسخه‌پیچی الکترونیکی است.

باقری اصل بیان کرد: تامین اجتماعی، ۱۳ استان کشور را تا ۹۰ درصد تحت پوشش نسخه الکترونیکی قرار داده است.

وی خاطرنشان کرد: بیمه سلامت ایرانیان در ۲۸ استان ۹۰درصد نسخه‌ها را الکترونیکی ارائه می‌کند.

دبیر شورای فناوری تاکید کرد: داد‌ه‌های سلامت تاکنون غیرشفاف بود که پس از اجرای طرح نسخ الکترونیکی این جریان به نفع مردم می‌شود.

باقری اصل افزود: این طرح با پیگیری وزارت ارتباطات و همراهی وزارت بهداشت، تامین اجتماعی، بیمه سلامت در و دبیرخانه شورای اجرایی فناوری در حال اجراست. این طرح در کنار شناسایی خلاءهای سلامت، افرادی را که پوشش بیمه‌ای ندارند شناسایی می‌کند و برای بیمه‌دار شدن آنها پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید