شرایط سنی و سرانه بیمه کشاورزان و روستائیان

0
مدیر عامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر فرایند پوشش بیمه‌ای کشاورزان و روستائیان را در سطح کشور اعلام کرد.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛برقراری با اشاره به نحوه پوشش بیمه‌ای اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان گفت: افراد می‌توانند با مراجعه به کارگزاری‌ها در سطح استان‌ها و شهرستان‌ها نسبت به ثبت‌نام و پوشش بیمه‌ای اقدام کنند.

وی با اشاره به امر اطلاع رسانی برای آگاه سازی و پوشش بیمه‌ای کشاورزان، روستاییان و عشایر افزود: در این زمینه بزودی قرار است از طرق مختلف و با حضور در سطح روستا‌ها توضیحاتی به افراد متقاضی داده شود.
برقراری با بیان اینکه بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر تنها برای این گروه از جامعه در نظر گرفته شده است، گفت: بحث بازنشستگی در این بیمه در نظر گرفته شده و موضوع درمان در قالب این بیمه انجام نمی‌شود.
مدیر عامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر ادامه داد: محدودیتی برای پذیرش و قرار گرفتن افراد برای استفاده از بیمه وجود ندارد. همچنین در این صندوق ۸ سطح پرداختی برای بیمه شدگان در نظر گرفته شده است و افراد پس از قرار گرفتن زیر پوشش بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در دوران بازنشستگی مستمری دریافت می‌کنند.
وی افزود: کسانی که وارد این صندوق بشوند باید ۱۵ سال سابقه پرداخت حق بیمه داشته باشند که پرداخت حق بیمه از ۱۸ سالگی آغاز و سن بازنشستگی در این صندوق نیز ۶۵ سال در نظر گرفته شده است.
برقراری در ارتباط با پرداخت سرانه بیمه شدگان گفت: در سطح یک بیمه شده ماهیانه ۳۲ هزار ۵۰۰ تومان پرداخت می‌کند و مابقی را دولت پرداخت می‌کند. در سطح ۸ نیز از سوی بیمه شده ۹۵ هزار تومان به عنوان حق بیمه پرداخت می‌شود و دولت نیز سهم خود را پرداخت می‌کند.
مدیر عامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر گفت: در سایر سطوح نیز حق بیمه پرداختی از سوی بیمه شده و دولت متفاوت است.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید