تحولی نو در حوزه تحول دیجیتال با مشارکت سرمایه‌گذاری غدیر و ایرانسل

0

تفاهم‌نامه همکاری «مشارکت و سرمایه‌گذاری در حوزه تحول دیجیتال» جهت افزایش بهره‌وری و هوشمندسازی صنایع مادر کشور و همچنین بکارگیری پلتفرم‌های فناورانه در حوزه‌های پتروپالایشی، فلزی-معدنی، سلامت دیجیتال، انرژی، کسب‌وکارهای نوین مالی مابین سرمایه‌گذاری غدیر و شرکت ایرانسل امضاء شد.
به گزارش نبض بيمه، در این مراسم که با حضور مدیر عامل شرکت سرمايه گذاري غدير و شركت ايرانسل، مدیرعامل و رییس هیئت مدیره گروه مالی غدیر، مدیرعامل سرمایه گذاری دی و همچنین مدیرعامل ایرانسل لبز و معاونین ‌و مدیران این شرکت برگزار شد، در خصوص ۵ محور همکاری تفاهم شد.
هدف از این تفاهم نامه، توافق براي همکاری بلندمدت در زمینه تحول دیجیتال در صنایع، توسعه کسب و کارهای نوین مالی و نیز نهادسازی مالی است که با توجه با پتانسیل های دو گروه می توان انتظار داشت که در آینده ای نزدیک شاهد رشد و گسترش زنجیره های ارزش علی الخصوص زنجیره ارزش خدمات مالی مبتنی بر فناوری ها و دانش نوین بود.
شرکت‌های سرمایه‌گذاری غدیر به عنوان هلدینگ چند رشته‌ای توسعه‌ای و دارای مالکیت کنترلی در شرکت‌های حوزه پتروشیمی، پالایشی، معدنی-فلزی، مالی ، سیمانی و فناوری اطلاعات و غیره و شرکت ایرانسل به عنوان اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال کشور و دارای بروزترین زیرساخت‌های ارتباطی و مخابراتی گامی کلیدی جهت گسترش زیست بوم دانش بنیان در کشور برداشتند.
با انعقاد این تفاهم‌نامه فرصتی ارزشمند جهت بهره‌مندی صنایع مادر کشور از زیرساخت‌های ارتباطی، مخابراتی و دیجیتالی فراهم گردید. همچنین در این همکاری مشترکت زمینه‌های رشد و توسعه اکوسیستم نوآوری کشور از طریق طراحی پلتفرم هوشمند همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌ها در زنجیره ارزش صنایع پتروشیمی، سلامت، معدنی، فلزی، ارتباطات و اطلاعات ایجاد شده است.
یکی از اهداف کلان این تفاهم‌نامه ارائه سرویس‌هایی بر بستر 5G، مبتنی بر هوش مصنوعی و تحلیل کلان داده جهت تحقق تحول دیجیتال در صنایع مادر کشور است. ایجاد زیرساخت امن، پایدار و روزآمد برای صنایع مادر کشور، توسعه زیرساخت های ارتباطی و تبادل داده‌ها در صنایع پتروپالایشی، فلزی-معدنی و انرژی، ایجاد کسب و کارهای جدید مرتبط با فناوری‌‌های مالی، سرمایه‌گذاری مشترک در استارتاپ‌های حوزه هوش مصنوعی، کلان داده، فینتک، اینترنت اشیا، و همکاری متقابل و هم افزایی در زمینه خلق ارزش و توسعه فناوری‌های نوین در حوزه هوشمندسازی جمله دیگر اهداف این همکاری است.
شرکت سرمایه‌گذاری دی به عنوان متولی مبحث سرمایه گذاری نوآورانه در گروه غدیر و ایرانسل‌لبز به عنوان بازوی نوآوری و توسعه پلتفرم‌های مغزافزاری ایرانسل فرآیند تحقق موارد مطروحه در تفاهم‌نامه را راهبری و اجرایی خواهند نمود.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید