اعتبار بیمه درمانی سلامت تا این تاریخ تمدید شد

0
مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه با اشاره به حذف نسخه‌های کاغذی در روند درمان این بیمه، گفت: اعتبار بیمه درمانی بیمه شدگان به صورت سیستماتیک و هوشمند تا ۶ ماه تمدید شده و بیمه‌شدگان برای تمدید دفترچه درمانی خود لازم نیست مراجعه حضوری کنند.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛ به نقل از ایرنا: «امید قادری» روز یکشنبه افزود: زیرساخت‌های طرح نسخه نویسی الکترونیکی بیمه سلامت در استان کرمانشاه فراهم شده و براساس برنامه ششم توسعه از ابتدای دی ماه تمام خدمات درمانی نسخه نویسی و نسخه پیچی از طریق سامانه الکترونیکی انجام می گیرد و از این تاریخ به بعد بیمه سلامت هیچ گونه نسخه کاغذی را برای کسورات نمی پذیرد.

او تاکید کرد: بیمه شدگان نگران تمدید اعتبار دفترچه های درمانی خود نباشند، زیرا تا ۶ ماه اعتبار دفترچه درمان آنان به صورت اتوماتیک تمدیده شده بنابراین لازم نیست برای تمدید اعتبار به شعب و دفاتر پیشخوان مراجعه کنند.

قادری با بیان اینکه کرمانشاه در راه اندازی نسخه نویسی الکترونیکی رتبه برتر کشور را کسب کرده است گفت: از ابتدای دی ماه تمام خدمات این بیمه از طریق سامانه الکترونیکی انجام می گیرد و بیمه شدگان و پزشکان و مراکز درمانی اگر در روند اجرایی این طرح با مشکلی مواجهه شدند با سامانه ۱۶۶۶ تماس بگیرند تا فورا رفع مشکل شود.

بیمه شدگان صندوق همگانی و بیمه روستاییان برای درمان از طریق پزشک خانواده اقدام کنند

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه در بخش دیگر سخنان خود به اجرای طرح پزشک خانواده یا “نظام ارجاع” برای بیمه شدگان صندوق همگانی و بیمه روستایی بیمه سلامت در استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: در راستای اجرای نسخه نویسی الکترونیکی برای بیمه شدگان بیمه صندوق همگانی و بیمه روستایی ابتدا باید به پزشک خانواده که به آنها معرفی شده جهت مدوا مراجعه کنند، سپس اگر پزشک آنها تشخیص داد، او بیمه شدگان را برای دریافت خدمات درمانی تخصصی پزشکان متخصص یا مراکز درمانی مانند بیمارستان ها به صورت الکترونیکی ارجاع می دهد.

قادری اضافه کرد: اگر بیمه شدگان بیمه سلامت که برای آنان پزشک خانواده انتخاب شده، بدون رجوع به او، خودشان مستقیم به مراکز درمانی و مطب های پزشکی مراجعه کنند، هزینه های ویزیت و درمان آنها آزاد محاسبه خواهد شد زیرا خارج از روال نظام ارجاع بدون معرفی نامه که باید پزشک خانواده برای آنها می نوشت به این مراکز مراجعه کرده اند، بنابراین بیمه هزینه های درمان آنها را متقبل نمی شود.

او مراجعه مستقیم بیماران اورژانسی، بیماران خاص و صعب العلاج به مراکز درمانی بدون طی کردن روند مراجعه به پزشک خانواده را استثنا اعلام کرد و گفت: بیماران خاص و صعب العلاج باید از این سازمان از قبل معرفی نامه دریافت کنند تا در مراجعه یهویی و مستقیم به مراکز درمانی از آنها هزینه ای اخذ نشود.

قادری از بیمه شدگان بیمه سلامت خواست برای با خبر شدن از پزشک خانواده خود با سامانه ستاره ۱۶۶۶ مربع تماس بگیرند و سپس شماره سه را انتخاب کنند تا از اسم و نام و آدرس پزشک خانواده خود مطلع شوند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه در ادامه گفت: اگر مراکز درمانی و نسخه پیچی در خصوص اجرای نسخه نویسی الکترونیکی با مشکل، ابهام و سوال مواجه شدند با سامانه ۱۶۶۶ تماس بگیرند، یا به ادارت بیمه سلامت در شهرستان ها مراجعه کنند و پاسخ خود را دریافت نمایند.

قادری اظهار کرد: در موارد اشکال در تجویز الکترونیک و یا نسخه پیچی الکترونیک بیمه شدگان، کارشناسان این اداره کل با شماره ثابت ۳۷۲۴۱۸۴۹ – ۰۸۳ داخلی ۲۲۷ یا ۲۲۸ ساعات اداری پاسخگوی سوالات و ابهامات مطروحه و در صورت لزوم آموزش‌های لازم می باشند.

او یادآوری کرد: دسترسی به سامانه نسخه نویسی الکترونیک ( ERX ) برای پزشکان غیر طرف قرارداد نیز امکان پذیر است و این پزشکان در صورت ویزیت بیمه شدگان زیر پوشش سازمان بیمه سلامت می توانند با مراجعه به اداره نظارت این اداره کل و یا از طریق تماس با شماره تلفن ۰۸۳۳۷۲۴۶۲۴۴ نام کاربری و رمز عبور ورود به سامانه مذکور را دریافت نمایند.

۶۰درصد جمعیت استان زیرپوشش بیمه سلامت است

بیمه سلامت کرمانشاه، یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر یعنی ۶۰ درصد از جمعیت استان را در قالب پنج صندوق بیمه‌ای شامل، «صندوق کارکنان دولت»، «صندوق روستاییان و عشایر»، «صندوق بیمه همگانی رایگان»، «صندوق ایرانیان» و «صندوق سایر اقشار» زیرپوشش دارد.

اکنون بیش از سه هزار و ۵۰۰ تخت در ۱۸ بیمارستان دولتی زیرنظر دانشگاه علوم پزشکی، ۲ بیمارستان خصوصی، سه بیمارستان نظامی و ۲ بیمارستان تامین اجتماعی در استان کرمانشاه فعال است.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان، ۸۶ دهستان و ۲ هزار و ۵۹۵ آبادی دارد و ۲.۴ درصد جمعیت کشور در این استان ساکن هستند که از این تعداد ۷۵ درصد در نقاط شهری و ۲۵ درصد در نقاط روستایی زندگی می کنند.

 

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید