سن معافیت خودرو‌های نو از معاینه فنی به چهارسال کاهش یافت

0

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران گفت:سن معافیت خودرو‌های نو از معاینه فنی پیش از این پنج سال بود که با توجه به قانون هوای پاک این عدد به چهارسال کاهش یافت.

 حسین مقدم مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران، اظهار کرد: بر اساس قانون هوای پاک خودرو‌های شخصی تا چهار سال از انجام معاینه فنی معاف هستند و معافیت برای خودرو‌های عمومی یکسال است. بر این اساس خودرو‌های داخلی سال تولید ۹۶ به قبل و خودرو‌های خارجی سال تولید ۲۰۱۷ و ماقبل مشمول دریافت معاینه فنی هستند. سن معافیت خودرو‌های نو از معاینه فنی پیش از این پنج سال بود که با توجه به قانون هوای پاک این عدد به چهارسال کاهش یافت.

مدیر عامل ستاد معاینه فنی در ارتباط با وضعیت مراجعات به مراکز گفت: در حال حاضر اکثر مراکز در شرایط عادی و فاقد صف هستند و مراجعین در کمترین زمان می‌توانند از خدمات مراکز استفاده کنند. با توجه به افزایش مراجعات به مراکز در روز‌های ابتدایی (فروردین ماه) و پایانی سال به شهروندان توصیه می‌ شود با توجه به باقی ماندن سه ماه تا پایان سال خودرو‌های مشمول معاینه در سال آینده نسبت به معاینه فنی خودروی خود اقدام کنند و جهت مدیریت زمان این مسئله را به روز‌های پایانی امسال و یا ابتدای سال ۱۴۰۱ موکول نکنند.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، او افزود: شهر تهران ۵۴ خط معاینه فنی مختص خودرو‌های سبک در ۱۶ مرکز ثابت و ۷ واحد سیار با پراکندگی مناسب در سطح مناطق شهرداری تهران برخوردار است و این مراکز طبق استاندارد‌های فنی و کیفی یکسانی فعالیت می‌کنند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید