صندوق تامين خسارت هاي بدني يک نهاد مشکل گشا و مکمل صنعت بيمه به حساب مي آيد

0

منابع ناشی از دریافت حق بیمه شخص ثالث باید در مسیر جبران خسارات و زیان های سوانح رانندگی هزینه شود و هر گونه تکالیف تحمیلی به افزایش فشار مالی به بیمه گذاران و در نهایت به فرار بیمه ای منتهی خواهد شد.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛دکتر غلامرضا سلیمانی که در آیین یلدای فاطمی و در حضور معاون امور بانکی و بیمه ای وزارت امور اقتصادی و دارایی و جمعی از مقامات قضایی، مسئولان ارشد بیمه ای و مسئولان صندوق تامین خسارت های بدنی سخن می گفت با اعلام این مطلب افزود: صندوق خسارت های بدنی در برابر ناتوانی مالی شرکت های بیمه ای در ایفای تعهدات خود نسبت به بیمه گذاران، متعهد است و به همین خاطر باید از سوی مجلس و دولت حساسیت بیشتری در خصوص این منابع صورت گیرد.
رئیس کل بیمه مرکزی با ابراز خرسندی از روند تسهیل فعالیت های صندوق تامین خسارت های بدنی، تاکید کرد: عملکرد صحیح، سریع و هوشمندانه این صندوق علاوه بر تامین حقوق مردم، بالا رفتن ضریب اطمینان در جامعه، رشد اشتغال و کنترل بزهکاری در کشور منتهی خواهد شد.
دکتر سلیمانی از وضع عوارض غیرمتعارف بیمه ای به عنوان عوامل دست و پاگیر این صنعت نام برد و خواستار حذف آنها شد.
رئیس شورای عالی بیمه با بیان این مطلب که صنعت بیمه در ایام همه گیری ویروس کرونا علاوه برتعهدات و تکالیف قانونی خود در ایفای مسئولیت های اجتماعی نیز سربلند بوده، خاطرنشان کرد: خوشبختانه صندوق خسارت های بدنی با پوشش ریسک هایی که از دایره تعهدات صنعت بیمه خارج است در بالابردن ضریب رضایتمندی جامعه، نقش خود را به خوبی ایفا کرده است.
وی از وجود بیش از 25 میلیون خودرو در کشور خبر داد و با اشاره به صدور بیست و سه میلیون و پانصدهزار بیمه نامه شخص ثالث توسط صنعت بیمه، اظهار داشت: پوشش خسارات ناشی از تصادفات بسیار سنگین است و صندوق تامین خسارت های بدنی به عنوان نهاد مشکل گشای معسران و قربانیان سوانح رانندگی همواره در کنار صنعت بیمه بوده و خواهد بود.
رئیس کل بیمه مرکزی در پایان با قدردانی از مدیران و کارشناسان خدمتگزار و مبتکر صندوق تامین خسارت های بدنی از عزم جدی دولت و مجلس برای رفع مشکلات بیمه ای و تقویت امنیت روانی شهروندان تقدیر کرد.
شایان ذکر است در ابتدای این مراسم، مجید بهزاد پور_ مدیرعامل صندوق خسارت های بدنی_ با تشریح آخرین دستاوردها به ارائه گزارش عملکرد یکساله صندوق پرداخت و سپس با حضور رئیس مجمع نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی، رئیس کل بیمه مرکزی، دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران و مسئولان بیمه ای کشور از سامانه ماده 13 قانون بیمه شخص ثالث نیز رونمایی شد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید