شرایط مالیات و بیمه پارک‌های علم و فناوری بهبود می‌یابد

0

رئیس فراکسیون اقتصاد دانش بنیان مجلس شورای اسلامی گفت: شرایط مالیات و بیمه مربوط به واحدهای فناور پارک‌های علم و فناوری کشور با رویکرد مجلس به ویژه در تصویب صندوق‌های پژوهش فناوری بهبود می‌یابد.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛به نقل از ایرنا، سیدمحسن دهنوی روز سه شنبه در نشست با فعالان حوزه فناوری و اقتصاد دانش بنیان استان سمنان پس از بازدید از شرکتها و مراکز رشد پارک علم و فناوری دانشگاه این شهر افزود: در قانون جدید صندوق های پژوهش فناوری که مرحله اول کلیات آن مصوب شده است، بانکها ملزم هستند ضمانت نامه صندوق های پژوهش و فناوری را برای طرح های شرکتهای دانش بنیان و شرکتهای مستقر در پارک های علم و فناوری و واحدهای فناور مستقر در این پارکها به منظور پرداخت تسهیلات بپذیریند.

عضو هیات رئیسه و رئیس فراکسیون اقتصاد دانش بنیان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید مسائل را ریشه ای برطرف کرد گفت : با ایجاد صندوق های پژوهش و فناوری بسیاری از مشکلات مالی شرکتهای دانش بنیان حل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بیمه ، مالیات و بانک ها سه مشکل اصلی در کسب و کارهای نوپا هستند ادامه داد: مشکلاتی در قانون تامین اجتماعی وجود دارد که با پیگیری های انجام شده تا حدودی  مشکلات بر سر راه شرکتهای دانش بنیان برطرف می شود.

به گفته وی، بر این اساس  بندی در قانون بیمه، اجازه داده شد شرکتهای دانش بنیان و واحدهای فناور قانون بیمه پایه را رعایت نکنند.

چشم انداز معافیت مالیاتی واحدهای فناور

عضو هیات رئیسه و رئیس فراکسیون اقتصاد دانش بنیان مجلس شورای اسلامی گفت : در بخش مالیات و واحدهای مستقر در پارکها اقداماتی با پیگیری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری  در حال انجام است و توافقاتی با سازمان امور مالیاتی کشور انجام شد که جزئیات آن در مجلس بررسی می شود و در صورت تصویب، شرکتهای دانش بنیان از معافیت مالیاتی برخوردار می‌شوند.

عضو هیات رئیسه و رئیس فراکسیون اقتصاد دانش بنیان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تولید کنندگان باید مالیات کمتری بپردازند افزود : تلاش داریم که میزان مالیات تولید کنندگان کاهش یابد.

وی یادآور شد: ظرفیت های فوق العاده ای در بخش شرکت های دانش بنیان کشور وجود دارد که بی نظیر است.

ایجاد شعبه صندوق پژوهش و فناوری در سمنان پیگیری شود

وی با بیان اینکه  پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان معادل بزرگترین پارک های علم و فناوری در کشور است افزود : نماینده شهرستانهای سمنان مهدیشهر و سرخه در مجلس به جد پیگیر مسائل فناوری است.

عضو هیات رئیسه و رئیس فراکسیون اقتصاد دانش بنیان مجلس شورای اسلامی اظهار داشت : در زیست بوم فناوری استان سمنان سه خلاء وجود دارد که یکی از آنها نبود نهاد مالی حامی زیست‌بوم علم و فناوری است که وجود این نهاد ضروری است.

دهنوی بیان کرد: با وجود بلوغ تعداد بالای شرکت های دانش بنیان و واحد های فناور پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان،  صندوق تخصصی برای حمایت از شرکتهای دانش بنیان وجود ندارد که باید تدابیری اتخاذ شود که یا از صندوق استان سهم دانشگاه سمنان و پارک علم و فناوری افزایش یابد و بخشی از کار به مرکز استان منتقل شود و یا صندوق مستقلی در اینجا تاسیس شود که از شرکتهای دانش بنیان حمایت مالی کند.

وی گفت: مسئولان دانشگاه و نماینده مجلس باید پیگیری کنند که یا سهم دانشگاه سمنان از صندوق پژوهش و فناوری استان افزایش یابد و یک شعبه آن در سمنان ایجاد و یا صندوق مستقلی برای مرکز استان ایجاد شود.

دهنوی با بیان اینکه در افکار عمومی سمنان به عنوان یک شهر معدنی و دارای صنایع مختلف شکل گرفته است خاطر نشان کرد : سرانه بالای متخصص در شهر سمنان بسیار قابل توجه است که باید پیگیری ها و مطالبات از مسئولان برای به ثمر رسیدن این سرمایه انسانی ادامه یابد.

در این نشست و بازدیدها عباس گلرو نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی، مسعود نصیری زرندی رئیس دانشگاه و جمعی از مسوولان و پژوهشگران دانشگاه سمنان حضور داشتند.

دانشگاه سمنان ۱۳ هزار و ۵۰۰ دانشجو و ۳۸۰ عضو هیات علمی دارد و جزو ۱۵ دانشگاه برتر کشور در حوزه پژوهش محسوب می‌شود.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید