پوشش بیمه‌ای محصولات پاییزه در خوزستان

0

تاکنون ۱۲۹ هزار و ۴۱۳ هکتار از محصولات پاییزه استان خوزستان شامل اراضی آبی و دیم بیمه شده‌اند.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان  در خصوص آخرین وضعیت کشت محصولات زراعی در پاییز ۱۴۰۰ گفت: تاکنون ۴۲۹ هزار و ۴۰۸ هکتار محصول آبی و ۹۴ هزار و ۷۵۶ هکتار محصول پاییزه دیم در استان کشت شده است.
تورج نوروزی با اشاره به آمار تفکیکی محصولات کشت شده به صورت آبی افزود: این محصولات شامل ۳۴۲ هزار و ۸۸۲ هکتار گندم، ۴۱ هزار و ۸۶۷ هکتار کلزا، ۱۱هزار و ۶۶۱ هکتار جو، ۱۰ هزار و ۱۰۰ هکتار چغندرقند و ۲۱ هزار و ۸۹۸ هکتار سبزی و صیفی‌جات می‌شود.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با اشاره به آمار تفکیکی محصولات کشت شده به صورت دیم گفت: تاکنون ۸۱ هزار و ۴۷۱ هکتار گندم، دو هزار و ۹۴۸ هکتار کلزا و ۱۰ هزار و ۳۳۷ هکتار جو در قالب دیم کشت شده است.
نوروزی عنوان کرد: آب موردنیاز محصولات زراعی پاییزه با توجه به الگوی کشت مصوب و بر اساس مصوبه ستاد بحران و معاونت حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب سازمان آب و برق استان، تامین می‌شود.
وی افزود: میزان تولید محصولات زراعی پاییزه با توجه به اینکه سطح زیر کشت محصولات زراعی تا کنون نهایی نشده و همچنان در حال انجام است و از طرفی به دلیل نامعلوم بودن شرایط جوی در آینده، قابل پیش‌بینی نیست.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان ادامه داد: با توجه به این شرایط، فعلا برای پیش بینی میزان تولید، زود است.
نوروزی به اشاره به سطح محصولات کشاورزی بیمه شده گفت: از محصولات زراعی آبی تا کنون ۴۶ هزار و ۳۳۳ هکتار که شامل ۳۸ هزار و ۳۴۳ هکتار اراضی گندم،۶ هزار و ۹۲۹ هکتار کلزا، ۵۷۲ هکتار جو، ۱۷۲ هکتار چغندرقند و ۳۱۷ هکتار سبزی و صیفی‌جات می‌شود، تحت پوشش بیمه قرار گرفته‌اند.
وی ادامه داد: از محصولات زراعی دیم نیز تا کنون ۸۳ هزار و ۸۰ هکتار اراضی شامل ۷۱ هزار هکتار گندم،۳ هزار و ۱۸۲ هکتار کلزا و ۸ هزار و ۸۹۸ هکتار جو بیمه شده‌اند.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با اشاره به میزان بارش‌ها بیان کرد: میزان بارندگی در استان از ابتدای سال تا کنون، ۸۳ میلیمتر بوده که نسبت به سال زرعی گذشته در دوره مشابه، حدود ۴۸ درصد کاهش داشته است.

نوروزی با اشاره به دلیل تاخیر در انجام کشت پاییزه در سال جاری اظهار کرد: در سال زراعی گذشته، اولین بارندگی موثر در اوایل آذرماه اتفاق افتاد، اما در سال زراعی جاری، اولین بارندگی موثر در اواخر آذرماه و به میزان ۵۰ میلیمتر، به وقوع پیوست.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید