آمادگی 100درصدی کرمانشاه برای اجرای طرح “نسخه نویسی” الکترونیک

0

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه با اشاره به آمادگی 100 درصدی اجرای طرح “نسخه نویسی” الکترونیک در استان، گفت: این طرح از اول دی ماه در استان آغاز می شود.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛ امید قادری با اشاره به اجرای طرح “نسخه نویسی الکترونیک” از اول دی ماه گفت: این طرح با هدف ایجاد یک بانک اطلاعاتی کامل و یک گام موثر برای تکمیل پرونده سلامت الکترونیک اجرا می شود.

وی افزود: با اجرای این طرح از اول دی ماه افراد می توانند به مطب پزشک مراجعه کرده و بدون دفترچه و تنها با ارائه کدملی ویزیت شوند.

قادری گفت: در این طرح بیماران تنها کدملی خود را به پزشک ارائه داده و پزشک با ثبت آن در سامانه، ضمن احراز هویت می تواند انواع نسخه های دارویی، پاراکلینیکی، آزمایشگاهی و ارجاع به دیگر متخصصان را برای بیمار لحاظ کند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه در تشریح مزایای اجرای این طرح گفت: از مزایای این طرح این است که پزشک با صلاحدید بیمار و با اجازه او به سوابق پزشکی بیمار دسترسی پیدا خواهد کرد و همین امر به تشخیص بهتر پزشک کمک می کند.

وی افزود: همچنین از مزایای دیگر این طرح جلوگیری از خطاهای فاحش انسانی در نسخه نویسی و نخسه پیچی است که با اجرای این طرح به حداقل ممکن می رسد.

قادری گفت: از دیگر مزایای این طرح می توان به جلوگیری از مشکلات تداخل دارویی در هنگام تجویز نسخه اشاره کرد، چرا که سامانه هشدارهای لازم را به پزشکان در خصوص تداخل دارویی احتمالی می دهد.

وی صزفه جویی در مصرف کاغذ را نیز از مزایای این طرح برشمرد.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه با بیان اینکه تمام زیرساخت های اجرای این طرح در استان فراهم شده گفت: هم اکنون مقدمات اجرای طرح بصورت 100درصد در استان تکمیل شده و اجرای آن از اول دی ماه کلید خواهد خورد.

وی افزود: ممکن است در خلال اجرای طرح مشکلات و موانعی ایجاد شود که پیش بینی های لازم در خصوص آن صورت گرفته است.

قادری گفت: از جمله مشکلات احتمالی بحث قطعی اینترنت، حملات سایبری و اخلال در سامانه است که تمام موارد احتیاط و پیش بینی های لازم در خصوص آنها صورت گرفته است.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه از مردم و پزشکان خواست جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص اجرای این طرح و یا در صورت بروز هرگونه مشکل با شماره 1666 تماس بگیرند.

ایسنا

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید