۷۵ پرونده تصادف ساختگی در مازندران کشف و به مراجع قضایی ارجاع شد

0

پزشکی قانونی مازندران اعلام کرد که امسال با انجام کارشناسی‌های تخصصی ۷۵ پرونده تصادف ساختگی کشف و به مراجع قضایی ارجاع شده است.

 پزشکی قانونی مازندران روز شنبه با انتشار گزارشی توضیح داد که ۱۵ مورد از تصادف سازی های سال جاری در مازندران توسط بانوان انجام شده و ۶۰ مورد را مردان صحنه سازی کردند.

طبق این گزارش بیشترین تصادفات ساختگی نیز در شهریور با ۲۲ مورد و کمترین آن مربوط به خرداد ماه با پنج مورد بوده است.

اداره کل پزشکی قانونی مازندران با هشدار این که تصادفات ساختگی با هوشیاری و دقت کارشناسان پزشکی قانونی قابل تشخیص است ، تاکید کرد : این موضوع با بخش قضایی مطرح و به صورت جدی پیگیری‌های لازم به عمل خواهد آمد.

این اداره کل همچنین خواستار هوشیاری دستگاه قضایی و پلیس در باره شگردهای اخذ دیه و تصادف های ساختگی شد و اعلام کرد که برای جلوگیری از جعل گواهی هم سیستم ارتباط الکترونیکی با مجموعه قضایی راه اندازی شده است که با این روش گواهی کاغذی حذف و مراتب به صورت الکترونیکی ارسال می شود و در نتیجه  از جعل جلوگیری می شود.

تصادفات ساختگی به تصادفاتی گفته می شود که با قصد و نیت قبلی و با هدف دریافت دیه و خسارت از شرکت های بیمه برنامه ریزی می شود. در تصادفات ساختگی افراد با شکستن دندان، بینی و سایر نقاط بدن یا ایجاد جراحات سطحی یا عمیق، وقوع تصادف را با زدن خودرو به دیوار، گاردریل و یا با خودروها دیگر صحنه سازی می کنند ، اورژانس و ماموران راهنمایی و رانندگی را به صحنه فرا می خوانند و با اخذ کروکی و دیگر مدارک گام در مسیر دریافت خسارت و دیه می گذارند.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛به نقل از ایرنا، موضوع تصادفات ساختگی  علاوه بر اینکه یک آسیب اجتماعی است که فرد به صورت عمدی به جسم و روان خود آسیب وارد می کند ،حتی عده ای در قالب پیمانکاران تصادفات ساختگی موجبات آسیب عمدی به افراد می شوند. یکی از راه‌های سوء استفاده این افراد از شرکت‌های بیمه‌ای است که با افزایش چشمگیر مبالغ دریافتی دیه، افراد سودجو به دنبال سوء استفاده از بیمه‌ها و بیت المال هستند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید