میانگین پوشش بیمه تامین اجتماعی در کشور ۵۲ درصد است

0

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن خواستار ادامه تامین اعتبار بیمه تامین اجتماعی برای قالیبافان، کارگران و رانندگان در مناطق محروم و مرزی شد.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛به نقل از ایسنا، علی جدی در جلسه علنی امروز (سه شنبه) مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی در رابطه با بیمه قالیبافان، کارگران و رانندگان بیان کرد: در سال گذشته ۹۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای سازمان تامین اجتماعی در نظر گرفته شد تا بتواند بیمه این اقشار را تقویت و اضافه کند. در بسیاری از مناطق محروم پوشش بیمه تامین اجتماعی بسیار پایین است و اگر در کشور پوشش بیمه تامین اجتماعی میانگین ۵۲ درصد را دارد در استان خراسان شمالی ۳۸ درصد است که ۱۴ درصد زیر میانگین قرار دارد.

وی افزود: بیمه قالیبافان، کارگران و رانندگان این مساله را تقویت می کرد که متاسفانه سازمان تامین اجتماعی این کار را نکرده است.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی، رئیس سازمان تامین اجتماعی و سازمان برنامه و بودجه گفت: علیرغم اینکه در این رابطه ردیف بودجه در نظر گرفته شده، کوتاهی می شود و حتی بیمه هایی که در گذشته وجود داشته را به دلیل واهی قطع می کنند و با این اقدامات عملا مشکل پوشش بیمه تامین اجتماعی در استان های مرزی و محروم بدتر می شود.

نماینده مردم شیروان در مجلس درباره راه آهن مشهد- گرگان نیز گفت: این پروژه تاکنون توسط دو رئیس جمهور وقت و سه وزیر راه در دوره های مختلف کلنگ زنی شده که تاکنون حتی یک کیومتر از آن احداث نشده است. بنابراین از رئیس جمهور با توجه به اینکه توجه ویژه ای به نقاط محروم و مرزی دارند، خواهش می کنم که خود ایشان در این حوزه ورود کرده و کمک کنند تا ۴  استانی که در این مسیر قرار دارند از این خط راه آهن بهره مند و اجرای آن شروع و عملیاتی شود.

جدی خطاب به وزیر جهاد کشاورزی عنوان کرد: بسیاری از دامداران در استان خراسان شمالی که ۳ درصد دام دارند با مشکل نهاده ها مواجه هستند، لذا خواستار نگاه ویژه وزیر جهاد کشاورزی به این مشکل دامداران هستم.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید