فرهنگ استفاده از بیمه درکشور آنطور که انتظار می‌رود توسعه پیدا نکرده است

0

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: بالاترین فرهنگ سازی و بازاریابی برای بیمه، ارتقا بخشیدن سرعت عمل و کیفیت خدمات در بین شرکت های بیمه‌ای است.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛به نقل از ایرنا، آیت الله «حبیب الله شعبانی موثقی» روز چهارشنبه در مراسم بزرگداشت روز صنعت بیمه گفت: فرهنگ استفاده از بیمه در سطح کشور آن طور که انتظار می‌رود توسعه پیدا نکرده و این موضوع نیازمند آسیب شناسی است.

وی ادامه داد: با تغییر در ابزارهای تجارت، صنعت بیمه نیز نیازمند به روز رسانی است تا این تهدید را به فرصتی بهینه برای فرهنگ سازی و توسعه بیمه تبدیل کند.

آیت الله شعبانی موثقی با اشاره به اینکه صنعت بیمه جدا از فضای حاکم بر اقتصاد نیست گفت:  آرامش زمانی محقق می‌شود که انسان نسبت به آینده اطمینان خاطر داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان تصریح کرد: با وجود تلاش‌هایی که دفاتر بیمه در راستای متقاعد سازی جامعه انجام می‌دهند اما هنوز بیمه آن جایگاه مطلوب را کسب نکرده است.

آیت الله شعبانی موثقی با اشاره به اینکه جهان به سمت پیشرفت و توسعه با سرعت بسیاری در حال حرکت است خاطرنشان کرد: امروز شاهد حضور استارت آپ‌ها، استفاده از فضای مجازی و ابزارهای جدید تجارت در حوزه اشتغال هستیم، موضوعی که می‌تواند تهدیدی برای شرکت‌های بیمه‌ای محسوب شود.

وی گفت: در روایتی از پیامبر گرامی اسلام(ص) نقل است که فقه اسلامی هرگونه معامله همراه با خطر را باطل می‌داند و ترجمه فارسی این عنوان، ریسک پذیری است.

آیت الله شعبانی موثقی با بیان اینکه فقه و حقوق اسلامی فعالیت اقتصادی با ریسک را نمی‌پذیرد  تاکید کرد: یکی از وظایف بیمه در عرصه اقتصادی برطرف کردن همین دغدغه‌ها و کاهش ریسک است.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید