خرید و فروش ارز مشمول مالیات است

0

سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرد، طبق قانون مالیات‌های مستقیم، خرید و فروش ارز مشمول مالیات است و کلیه اشخاص فعال در این بخش مکلف به ثبت‌نام و پرداخت مالیات تعیین‌شده می‌باشند.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛به نقل از تسنیم، سازمان امور مالیاتی اعلام کرد، به اطلاع کلیه خریداران و فروشندگان ارز می‌رساند طبق قانون مالیات‌های مستقیم، خرید و فروش ارز مشمول مالیات بوده و کلیه اشخاص فعال در این بخش مکلف به ثبت‌نام و پرداخت مالیات تعیین‌شده می‌باشند.

سازمان امور مالیاتی کشور در راستای اجرای مقررات ماده 163 قانون مالیات‌های مستقیم، با اعلام بانک مرکزی نسبت به برقراری مالیات علی‌الحساب به‌میزان 10 درصد از فروش ارز آنها اقدام می‌نماید.

اشخاص مذکور مکلف‌اند با مراجعه به درگاه الکترونیکی سازمان به‌نشانی www.tax.gov.ir نسبت به ثبت‌نام اقدام نمایند. در صورت عدم ثبت‌نام به‌موقع و پرداخت مالیات در نظام مالیاتی، علاوه بر شمول مالیات و جرائم غیر قابل بخشش که از طریق عملیات اجرایی وصول خواهد شد، مشمول مجازات‌های مقرر در ماده 274 قانون مالیات‌های مستقیم از جمله مجازات‌های درجه شش محکوم خواهند شد.

در روزهای اخیر خرید و فروش ارز با کارت ملی رونق زیادی پیدا کرده بود، بسیاری از افراد با اجاره دادن کارت ملی خود به برخی سفته‌بازان مبلغی حدود 500 تا یک میلیون تومان دریافت می‌کنند اما این افراد باید در نظر داشته باشند که با توجه به ثبت معاملات به نام آنها بایستی مالیات این معاملات را آنها بپردازند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید