اعلام آمادگی وزارت اقتصاد برای نوسازی قوانین و مقررات بیمه‌ای

0
وزیر اقتصاد گفت: ما در وزارت اقتصاد و دارایی آماده همکاری با کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی هستیم تا نوسازی قوانین و مقررات بیمه‌ای انجام شود.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛سید احسان خاندوزی امروز در بیست و هشتمین همایش بیمه و توسعه با عنوان نقش بیمه در رونق اقتصادی با محوریت تحول دیجیتال ضمن تبریک روز بیمه به فعالان صنعت بیمه گفت: چند سرفصل مهم را خواهم گفت و گمان می‌کنم در جمع متخصصان این صنعت فرصت خوبی برای هماهنگی راهبرد‌های صنعت بیمه وجود دارد.

وزیر اقتصاد گفت: ما در وزارت اقتصاد و دارایی آماده همکاری با کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی هستیم تا نوسازی قوانین و مقررات بیمه‌ای انجام شود.

وی با بیان اینکه یکی از ارکان مهم بازار‌های مالی صنعت بیمه است افزود: از آن جایی که صنعت بیمه شاهد تحولات و دگرگونی‌ها بوده یکی از نقش آفرینی‌های مهم در این صنعت کمک کردن به پیشرفت اقتصادی است. همچنین فراتر از نقش بیمه در حوزه اقتصادی نقشی است که در حوزه اقتصاد کلان ایفا می‌کند.
وزیر اقتصاد گفت: صنعت بیمه در حوزه اقتصاد ملی نقش فراتری دارد اما متاسفانه از این نقش غافل بودیم و بهره کمی برده‌ایم، به همین جهت درخواست اول من از مجلس شورای اسلامی و دست‌اندرکاران صنعت این است که در کنار سند راهبردی که آماده کرده‌اند حتماً به فکر تحول بیمه باشند.
خاندوزی با تاکید بر اینکه بیمه‌گری هوشمند فراتر از سند تحول بیمه است ادامه داد: برای بیمه‌گری هوشمند باید بیمه‌گری مبتنی بر ریسک به معنی واقعی کلمه وجود داشته باشد، اما این شاخص در کشور وجود ندارد و آن‌هایی که در بطن صنعت بیمه کار می‌کنند می‌دانند فاصله زیادی با بیمه‌گر مبتنی بر ریسک وجود دارد.
وزیر اقتصاد با بیان اینکه یکی از معضلاتی که باید در ماه‌های آینده به سرعت به آن پرداخته شود مسئله اتصال سامانه‌های است گفت: این موضوع به پرداخت بیمه‌های دقیق با کمترین انحراف در کوتاه‌ترین زمان و کمترین میزان فساد در مرحله پرداخت کمک می‌کنند.
خاندوزی گفت: مراکزی همچون ناجا، پزشکی قانونی، راه و شهرسازی، اورژانس و بخش‌هایی از اقتصاد به دلیل آن که سامانه‌های آن‌ها به بخش‌های بیمه‌ای متصل نیست همچنان مسیر‌های طولانی و غیردقیقی را طی می‌کند.
وزیر اقتصاد در خصوص قواعد و مقررات بیمه‌ای بخشی گفت: ما در وزارت اقتصاد و دارایی آمادگی داریم که با کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی همکاری کنیم تا نوسازی قوانین و مقررات بیمه‌ای انجام شود.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید