معاون اقتصادی رئیس جمهور مطرح کرد: امنیت اقتصادی نیازمند رشد صنعت بیمه است

0

معاون اقتصادی رئیس جمهوری با تاکید بر اینکه بیمه یکی از شعبات امنیت اقتصادی است، تصریح کرد: هرچه امنیت اقتصادی افزایش پیدا کند رونق اقتصادی هم بیشتر شکل می‌گیرد و بیمه هم ارتباط محکمی با سایر بخش‌های امنیت دارد.

به گزارش نبض بیمه، محسن رضایی در بیست و هشتمین همایش ملی بیمه و توسعه با بیان اینکه در این دولت تقویت بیمه بسیار جدی است، اظهار داشت: در این دولت تلاش می‌کنیم صنعت بیمه بیش از دوره‌های گذشته تقویت شود.

رضایی ادامه داد: زمانی قیمت‌های واقعی شکل می‌گیرد که بازارها اصلاح شوند و قیمت‌گذاری واقعی در بازار واقعی تعیین می‌شود. بنابراین بازارهای رانتی و دارای فساد نمی‌توانند قیمت واقعی داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه بیمه یکی از شعبات امنیت اقتصادی است، ادامه داد: هرچه امنیت اقتصادی افزایش پیدا کند رونق اقتصادی هم بیشتر شکل می‌گیرد و بیمه هم ارتباط محکمی با سایر بخش‌های امنیت دارد.

معاون اقتصادی رئیس جمهوری افزود: باید توجه داشته باشیم که مسائل ایمنی، بهداشتی و بیمه‌ای باید با همدیگر دیده شوند. برای مثال اگر در زمینه سلامت، مسئله بهداشت رعایت نشود به طور قطع ضریب خسارت بیمه در بخش درمان بالاتر خواهد رفت.

رضایی با بیان اینکه امنیت اقتصادی باید بیشتر از گذشته مورد توجه باشد، گفت: اگر توجه ما به امنیت اقتصادی باشد، کارآفرینان و فعالان اقتصادی با دل و جرأت بیشتری وارد کار می‌شوند و می‌توانند به اقتصاد کشور کمک کنند.

وی تاکید کرد: اگر امنیت اقتصادی به معنای واقعی در کشور وجود داشته باشد، فعالان اقتصادی قدم‌های بزرگتری برمی‌دارند و اینجا است که نیاز به تکیه‌گاه محکمی چون بیمه دارند و بیمه باید در این حوزه حضور جدی داشته باشد.

معاون اقتصادی رئیس جمهوری با تاکید بر اینکه زنجیره تولید ثروت در کشور ما کامل نیست، بیان کرد: در حالی که در کشورمان مجموعه‌های قوی پتروشیمی فعال هستند اما محصولات این پتروشیمی‌ها در صنایع پایین دستی استفاده نمی‌شود و تمام این محصولات به کشورهای خارجی منتقل می‌شوند که در این شرایط باید تولیدکنندگان همین مواد اولیه کشور خودمان را از سایر کشورها با قیمت گزاف تهیه کنند.

رضایی با بیان اینکه صنعت بیمه باید در این زنجیره ثروت حضور جدی داشته باشد، اذعان کرد: مواد اولیه، مواد واسطه‌ای، نیروی کار، تولید، کارخانجات، فناوری و تجارت از حلقه‌های زنجیره ثروت هستند که این حلقه‌ها در کنار هم زنجیره ثروت را کامل می‌کنند و بیمه باید در تمام این زنجیره حضور داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه بیمه یکی از اهرم‌های رشد اقتصادی است، گفت: در حالی که رشد اقتصادی به صنعت بیمه کمک می‌کند، یکی از اهرم‌های رشد اقتصادی همان بیمه است.

 

معاون اقتصادی رئیس جمهوری ادامه داد: باید از این گسستگی‌های اقتصادی فاصله بگیریم و اقتصاد کشور یکپارچه شود و مدیریت و برنامه‌ریزی در زنجیره ارزش حضور داشته باشد.

رضایی افزود: یکی از مهمترین برنامه‌های دولت این است که زحمات جزیره‌ای تمام مجموعه‌ها، نهادها و شرکت‌ها در کنار هم قرار بگیرند و هم‌افزایی شکل بگیرد.

وی یادآور شد: بیمه بخشی از رونق اقتصادی است به طوری که 200 هزار شغل در صنعت بیمه ایجاد شده و بیمه بخشی از اقتصاد محسوب می‌شود و در سایر بازارها و بخش‌های اقتصادی، صنعت بیمه می‌تواند بسیار اثرگذار باشد و عامل رشد اقتصادی در کشورمان شود.

معاون اقتصادی رئیس جمهوری با تاکید بر اینکه باید در تمام بازارها از جمله بیمه، اصلاحات اساسی شکل بگیرد، تاکید کرد: این روزها عده‌ای می‌پرسند آیا دولت باید در قیمت‌گذاری نقش داشته باشد یا اینکه دولت اجازه دستکاری در قیمت‌ها را دارد و می‌تواند در این زمینه دستورالعمل‌ صادر کند و از سوی دیگر عده‌ای هم بر این باور هستند که در بازار آزاد، دولت نباید نقشی در تعیین قیمت‌ها داشته باشد. معتقدم اصلاح بازارها از جمله بازار بیمه یک مسئله کلیدی برای دولت است و باید بازارها اصلاح شوند.

رضایی ادامه داد: زمانی قیمت‌های واقعی شکل می‌گیرد که بازاها اصلاح شوند و قیمت‌گذاری واقعی از بازار واقعی تعیین می‌شود. بنابراین بازارهای رانتی و دارای فساد نمی‌توانند قیمت واقعی داشته باشند.

وی با بیان اینکه در بازار بیمه نباید برای اینکه مشتری بیشتری وجود داشته باشد، قیمت‌ها غیرواقعی تنظیم شوند، بیان داشت: اگر قیمت‌ها غیرواقعی باشند شرکت‌ها هزینه‌های زیادی را متحمل می‌شوند.

وی با بیان اینکه در بازار بیمه نباید برای اینکه مشتری بیشتری وجود داشته باشد، قیمت‌ها غیرواقعی تنظیم شوند، بیان داشت: اگر قیمت‌ها غیرواقعی باشند ضریب خسارت برای شرکت‌ها بالا می‌رود و متحمل زیان می‌شوند.

معاون اقتصادی رئیس جمهوری با بیان اینکه اصلاح بازار بیمه از اهداف جدی دولت است، ادامه داد: هر بازاری که واقعی باشد، قیمت واقعی خواهد داشت و قیمت‌های واقعی مانند فانوس دریایی عمل می‌کنند و منابع را به بازارهای واقعی سوق می‌دهند و در این شرایط است که رشد اقتصادی افزایش می‌یابد.

رضایی با اشاره به برنامه و سیاست بیمه هوشمند گفت: بیمه‌گری هوشمند از اهداف خوب صنعت بیمه است و نگران آن هستیم که از پیشرفت جامعه جهانی در این حوزه عقب بمانیم. امروز زنجیره‌های رمزی یا بلاک‌چین می‌توانند در صنعت بیمه مورد استفاده قرار بگیرند و نباید از این تحولات جهانی عقب بمانیم.

وی با اشاره به استفاده از فرصت بلاک‌چین در اقتصاد کشور اظهار داشت: نقطه مشترک زنجیره‌های رمزی و بلاک‌چین با صنعت بیمه این است که یک توافق جمعی وارد پلتفرم می‌شود یعنی شبکه‌های جمعی به وجود می‌آید که مبادلات و دارایی‌ها را سامان می‌دهند.

 

معاون اقتصادی رئیس جمهوری با تاکید بر اینکه سعی می‌کنیم هزینه‌های شرکت‌های بیمه را کاهش دهیم و کیفیت بالا برود، خاطرنشان کرد: باید بتوانیم ضریب نفوذ بیمه زندگی را بالا ببریم چرا که مکمل بازنشستگی است و بازنشستگان باید بتوانند از دو منبع تامین شوند.

رضایی با اشاره به اهمیت انتشار اوراق بیمه تاکید کرد: در حال حاضر سهم سرمایه‌گذاری صنعت بیمه در بازار سرمایه بسیار کم است و انتشار اوراق بیمه برای ما بسیار اهمیت دارد.

وی افزود: بیمه مرکزی باید از تعارض منابع دور باشد و معتقدیم مقررات و قوانین صنعت بیمه نیاز به بازنگری جدی دارد و امیدواریم این بازنگریها در مجلس و دولت انجام شود.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید