چتر خدمات بیمه‌ای محرومان با حمایت بنیاد مستضعفان

0

تفاهم‌نامه همکاری میان بنیاد علوی و بیمه سینا با هدف تحت پوشش قرار دادن اقشارآسیب‌پذیر ساکن مناطق هدف زیر چتر بیمه‌ سینا، امضا شد.

 تفاهم‌نامه همکاری میان بنیاد علوی و بیمه سینا با هدف تحقق سیاست‌های بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در طرح جامع آبادانی و پیشرفت منعقد شد.

به موجب این تفاهم نامه بیمه سینا اقشارآسیب‌پذیر ساکن مناطق هدف طرح آبادانی و پیشرفت بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی را زیر چتر بیمه‌ای خود قرار می‌دهد.

در این جلسه که به میزبانی بیمه ‌سینا برگزار شد، خاوه‌ای معاون بنیاد مستضعفان و مدیرعامل بنیاد علوی موضوع ورود صنعت بیمه به مساله محرومیت‌زدایی را اقدامی نو و درخور تقدیر دانست و ابراز امیدواری کرد که با اجرای این تفاهم‌نامه، روند پیشرفت و آبادانی مناطق محروم به پایداری مناسب دست یابد.

 خاوه‌ای در ادامه ماموریت اصلی بنیاد علوی را توانمندسازی تهیدستان برشمرد و افزود: اساسا بنیاد علوی نمی‌تواند در رسیدگی به محرومین نگاه موردی و ناپایدار داشته باشد و فعالیت‌هایی که در حال انجام است، منبعث از فرمان مقام معظم رهبری و تاکیدات ایشان است.

در بیش از 200 نقطه و 40 منطقه حضور فعال داریم

خاوه‌ای در ادامه گفت: محرومیت گسترده و پراکنده است اما برای رسیدن به الگوی مناسب در یک منطقه کار آبادانی و پیشرفت را شروع کردیم و امروز به 40 منطقه گسترش یافته است.

وی ادامه داد: این نکته بدان معنا نیست که در بقیه مناطق کاری انجام نمی‌دهیم ولی تمرکزمان بیشتر در این نقاط است.شاید بتوان گفت الان علاوه بر 40 منطقه هدفی که در آن مشغول فعالیت هستیم، نزدیک به 200 نقطه کشور حضور فعال داریم.

اگر مردم مشارکتی نداشته باشند پیشرفتی رخ نخواهد داد

مدیرعامل بنیاد علوی با تاکید بر اینکه اگر مردم در پروژه‌ای مشارکت نداشته باشند پروژه بطور کامل تعطیل می‌شود، افزود: اجرای هر طرحی مشروط بر مشارکت مردم است. مفهوم مشارکت هم این نیست که مردم لزوما آورده مالی بالایی بیاورند؛ بلکه لزوما مساله مشارکت اهمیت دارد. علت آن هم بهره‌برداری درست وبهتر جوامع محلی از طرح‎‌های حوزه آبادانی و پیشرفت است.

بیمه در کنار بنیاد به پیشرفت مناطق محروم کمک کند

معاون بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی خواستار لزوم ورود جدی بیمه به موضوعات جدید شد و گفت: کشاوزی که سرمایه‌ای جز توان بازوانش ندارد، تمام طول سال در نگرانی است که سیل و یا آتش‌سوزی زحمات یک ساله‌اش را نابود کند و نیاز است که خدمات بیمه‌ای را برای این دسته از اقشار که ساکن روستاها و شهرهای کوچک هستند، تسهیل کنیم.

مدیرعامل بنیاد علوی گفت:بنیاد علوی چیزی جدای از بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و بیمه سینا نیست و همگی برای یک هدف تلاش می‌کنیم و لذا پیشنهاد می‌شود بیمه سینا در راستای مسئولیت اجتماعی خود بیمه اجتماعی محرومین را تشکیل دهد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید