کارگران شهرداری خرمشهر شش و نیم ماه مزد و ۱۵ ماه حق بیمه طلبکارند

0

جمعی از کارگران شهرداری خرمشهر از عدم پرداخت مطالبات مزدی و بیمه‌ای خود خبر دادند

به گزارش «نبض‌بیمه»؛تعدادی از کارگران شهرداری خرمشهر در تماس با خبرنگار ایلنا، از عدم پرداخت مطالبات مزدی و بیمه‌ای خود خبر دادند و گفتند: در مجموعه شهرداری خرمشهر حدود هزار و ۲۸۰ کارگر مشغول‌کارند که علاوه بر ۵ماه حقوق کامل معوقه، سه ماه ونیم علی‌الحساب حقوق دریافت کرده‌اند که در مجموع میزان مطالباتمان به شش ماه ونیم می‌رسد.

به گفته کارگران، علارغم پیگیری‌های مکرر کارگران برای دریافت حقوق، مسئولان شهری پاسخ قانع‌کننده‌ای به درخواست‌های کارگران نمی‌دهند.

این کارگران که در بخش‌های خدمات و فضای سبز کار می‌کنند، در ادامه گفتند: در شرایط سخت کار می‌کنیم اما از دستمزد خبری نیست! بیشتر همکاران نمی‌توانند نیازهای ضروری خانواده‌هایمان را تامین کنند، انتظار داشتیم شهرداری هر ماه حداقل بخشی از مطالباتمان را بپردازد.

طبق اظهارات این کارگران؛ یکی از منابع درآمدی شهرداری از راه دریافت ارزش افزوده است که این مبلغ ناچیز کفاف حقوق کارگران را هم نمی‌دهد از همین رو شهرداری ناچار است از درآمد عوارض شهری استفاده کند که آنهم به درستی پرداخت نمی‌شود.

به گفته این کارگران؛ بخش دیگری از مشکلات آنها پرداخت نشدن حق بیمه به تامین اجتماعی است که در حال حاضر ۱۵ ماه به تاخیر اتفاده است.

آن‌ها در این‌باره گفتند: در این روزهای پرخطر کرونا که همزمان گرانی‌های افسارگسیخته را هم داریم، مسئولان شهری نسبت به پرداخت به موقع حقوق و بیمه کارگران شهرداری بیشتر توجه کنند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید