طرح تعیین تکلیف کارشناسان بیمه کشاورزی اصلاح شد

0

نمایندگان مردم در خانه ملت با اصلاحاتی از طرح تعیین تکلیف کارشناسان بیمه کشاورزی موافقت کردند.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه ۷ آذرماه) مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به طرح تعیین تکلیف کارشناسان بیمه کشاورزی اعاده شده از شورای نگهبان، با اصلاح تبصره ۱ ماده واحده این طرح با ۱۹۸ رأی موافق، ۷ رأی مخالف و ۱۰ رأی ممتنع از مجموع ۲۶۵ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

براساس ماده واحده و تبصره اصلاح شده این طرح، دولت مکلف است از تاریخ تصویب این قانون، کارشناسان بیمه کشاورزی را به صورت قرارداد کار معین ساماندهی کند.

تبصره ۱: کارشناسان بیمه کشاورزی که در حال حاضر قراردادی تحت عنوان قرارداد کارگزاری با بانک کشاورزی و صندوق بیمه کشاورزی دارند و حسب مورد از زمان ورود به صندوق بیمه کشاورزی یا بانک کشاورزی تا تاریخ تصویب این قانون حداقل چهل و هشت (۴۸) ماه سابقه فعالیت مستمر و متوالی داشته باشند پس از گذراندن دوره‌های آموزشی مرتبط، براساس تخصص و متناسب با نیاز دستگاه‌های مربوطه، ظرف حداکثر دو سال به صورت قرارداد کار معین ساماندهی می‌گردند.

در ادامه نمایندگان به بررسی تبصره ۵ ماده واحده این طرح پرداختند و آن را با ۲۲۷ رأی موافق، ۷ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع از مجموع ۲۶۶ نماینده حاضر در صحن اصلاح کردند.

براساس تبصره ۵ ماده واحده اصلاح شده این طرح، بار مالی ناشی از اجرای این قانون از محل اصلاح ماده (۸۱) قانون مالیات‌های مستقیم مصوب ۱۳۶۶/۱۲/۳ با اصلاحات و الحاقات بعدی تأمین می‌گردد.

ماده (۸۱) قانون مالیات‌های مستقیم مصوب ۱۳۶۶/۱۲/۳ با اصلاحات و الحاقات بعدی به شرح زیر اصلاح شد:

«ماده ۸۱- درآمدهای اشخاص حقیقی که حاصل از کلیه فعالیت‌های کشاورزی، دامپروری، دامداری، پرورش ماهی و زنبور عسل و پرورش طیور، صیادی و ماهیگیری، نوغان‌داری احیای مراتع و جنگل‌ها، باغات اشجار از هر قبیل و نخیلات می‌باشد از پرداخت مالیات معاف است.»

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید