۴۰۰ هزار کارگر ساختمانی کشور بیمه ندارند/ هپکو نیازمند حمایت مسوولان

0

به گزارش «نبض‌بیمه»؛علی بابایی بعد از ظهر امروز در جلسه فراکسیون کارگری مجلس با تشکل‌های کارگری استان مرکزی در اراک اظهار کرد: موضوع کارگری از اهمیت ویژه‌ای برای همگان برخوردار است چراکه کارگران بال‌های پرواز توسعه و پیشرفت اقتصاد هستند و حضورمان در جلسات کارگری گواهی بر این ادعا و دولت نیز به این موضوع اعتقاد دارد.

وی با اشاره به وضعیت اقتصادی شرکت‌های صنعتی از جمله هپکو افزود: فراکسیون کارگری مجلس در کنار کارگران است و از استاندار مرکزی می‌خواهیم مشکلاتی را که برای هپکو و کارگران آن پیش آمده را پیگیری کند.

رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی بیان داشت: تفاهمی بین مجلس، سازمان تامین اجتماعی و وزارت کار منعقد شده که بر اساس آن به صورت سه جانبه، مسائل و مشکلات پیگیری می‌شود.

بابایی ادامه داد: تورم در کشور به علت مشکلات پیش امده بالاست و هم اکنون حقوق ۴ یا ۵ میلیونی هم کفاف امورات زندگی را نمی‌دهد.

 وی مسائل هپکو را خط قرمز نظام و مجلس دانست و بیان داشت: همه باید دست به دست هم داده مشکلات کارگری را برطرف کنیم، واحدهای مشکل‌دار از جمله هپکو نیازمند حمایت مسوولان هستند و مسوولان نباید تا رفع کامل مشکلات لحظه‌ای دست از تلاش بردارند.

رئیس فراکسیون کارگری مجلس با بیان اینکه همه بنگاه‌های اقتصادی مشکل‌دار نیازمند حمایت هستند، گفت: مشکلات واحدها اگر به موقع رسیدگی نشود، مشکلات دیگری را همچون بیکاری کارگران به دنبال دارند که جبران آن کار را سخت‌تر خواهد کرد.

بابایی با اشاره به فعالیت 400 هزار کارگر ساختمانی فاقد بیمه در کشور بیان داشت: کارگران ساختمانی نیازمند حمایت بیمه‌ای هستند که باید در این زمینه قانون و سازو کاری تدوین شود.

وی بهبود فضای کسب و کار، توجه به نیروی کار، تعیین تکلیف قانون مالیات، درمان مستقیم و غیرمستقیم کارگران و تعیین تکلیف بیمه دائم کارگران را از اولویت‌های مجلس و دولت برشمرد واظهار کرد: این موضوعات از دغدغه‌های مهم دولت و مجلس است که با جدیت دنبال خواهد شد.

 ورود مجلس به تعیین تکلیف قراردادهای موقت و مستقیم

 نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی نیز از ورود مجلس به تعیین تکلیف قراردادهای موقت و مستقیم خبر داد و گفت: الزام پیمانکاران برای کارگران دارای شغل سخت و زیان آور و بازنشستگی کارگران، تخصیص اعتبار لازم از سوی تامین اجتماعی و وزارت کار برای رفع مسائل درمانی، تلاش برای بهره مندی بیمه کارگران ساختمانی، اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و… از مسائل مهمی است که مجلس به آن ورود کرده است.

محمدحسن آصفری بیان داشت: استان مرکزی صنایعی بزرگی را در دل خود جای داده است که بسیاری از این صنایع اگر به شیوه صحیح به بخش خصوصی واگذار می‌شدند و چرخ آنها به دلیل مدیریت غلط از چرخش نمی‌ایستاد قادر بود نیروی کار سایر استان‌ها را نیز جذب کند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر تنها ۵ درصد از ظرفیت ماشین آلات آذرآب استفاده می‌شود، که ضروری است برای رونق و استفاده صد درصد از ظرفیت‌های این کارخانه عظیم تلاش کرد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس از استانداری خواست کمیسیون کارگری را در استانداری فعال کند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید