۱۴ هزار و ۸۲۶ کارگر ساختمانی در قزوین بیمه تامین اجتماعی هستند

0

قزوین- معاون امور اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قزوین گفت:در حال حاضر ۱۴ هزار و ۸۲۶ کارگر ساختمانی در استان بیمه تامین اجتماعی دارند که این رقم نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛به نقل از روابط عمومی اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی قزوین، قاسم آقا علیخانی اظهار داشت: سال گذشته در سطح استان بیش از ۱۵ هزار کارگر ساختمانی بیمه دریافت کرده بودند که امسال تعداد آنها با توجه به واریز نشدن سهم حق بیمه از سوی کارگران کاهش یافته است.

وی با اشاره به تعداد تفکیکی بیمه کارگران در سطح استان، گفت: در شهرستان آبیک هزار و ۶۰۹ نفر، در البرز هزار و ۴۶۲ نفر، در بویین زهرا و آوج هزار و ۳۸ کارگر، در تاکستان ۲ هزار و ۵۵ نفر و در قزوین هشت هزار و ۶۸ نفر بیمه کارگر ساختمانی دارند.

آقاعلیخانی با بیان اینکه متقاضی دریافت این بیمه در استان بسیار زیاد هستند ولی سهمیه جدیدی اعلام نشده است، افزود: چون منابع مالی این بیمه هنوز تامین نشده است و کسری بودجه در این بخش وجود دارد سازمان تامین اجتماعی فعلا زیر بار پذیرش بیمه شدگان جدید نمی رود.

وی گفت: بودجه این بیمه از سه بخش عوارض ساخت و ساز دریافتی از شهرداری، سهم کارگر و منابع دولتی تامین می شود و هنوز اعتبارات دولتی در این حوزه تامین نشده است تا سهمیه های جدیدی برای بیمه کارگران ساختمانی اعلام شود که امیدواریم این کار زودتر انجام شود.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید