۲۰ درصد زوجین، نابارور هستند

0

عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی گفت: ۲۰ درصد زوجین نابارور هستند.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛به نقل از ایسنا، یحیی ابراهیمی در خصوص افزایش زوجین نابارور در کشور اظهار کرد: سیاست‌های غلط در خصوص موضوع جمعیت سبب بروز این مشکل در کشور شده است.

وی با بیان اینکه در زمان انقلاب جمعیت کشور ۳۵ تا ۳۶ میلیون بود و یکدفعه این تعداد به ۷۰ میلیون نفر رسید، افزود: برای افزایش جمعیت باید زیرساخت لازم را برای آنان آماده کرد.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه  در اوایل انقلاب  مردم را  تشویق به فرزندآوری کردند، بیان کرد: با افزایش این تعداد جمعیت متاسفانه نتوانسته‌ایم  زیرساخت‌های آموزشی، فضای ورزشی و ایجاد اشتغال را برای مهیا سازیم.

ابراهیمی افزود: پس از رسیدن جمعیت به ۷۰ میلیون نفر برنامه‌ریزان سیاست‌ کنترل جمعیت را در پیش گرفتند که دو فرزند کافی است و بسیاری از افراد عمل وازکتومی انجام می‌شد و این سبب کنترل جمعیت شد.

وی با بیان اینکه مجدد برنامه‌ریزان به این نتیجه رسیدند که کنترل جمعیت سبب می‌شود که در چند دهه آینده ایران با جمعیت سالمندی مواجه است، گفت: براساس ابلاغیه سیاست‌های کلی جمعیت که توسط مقام رهبری با تاکید بر افزایش جمعیتی، در مدت این یکسالی که در کمیسیون بهداشت حضور دارم روی این مساله متمرکز شده و اقدامات خوبی را برای  فرزند آوری زوجین انجام شده است.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی علت اصلی کاهش جمعیت  راخارج از تبلیغات، نبود رفاه اقتصادی  فقر و تنگدستی کمرشکن  عنوان کرد و با بیان اینکه  مشکلات بیمه‌ای یکی از دلایل عدم تمایل زوجین برای فرزندآوری بود، گفت: خوشبختانه در قانونی که تصویب شد قرار بر این شد که زوجین نابارور تحت پوشش بیمه‌ای برای انجام کارهای درمانی قرار گیرند.

ابراهیمی با بیان اینکه ۲۰ درصد  زوجین در کشور نابارور هستند، تصریح کرد: عمده مشکلات مسائل معیشتی و آموزش برای مردم است که البته مردم آموزش‌های لازم را در این راستا ببینند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید