تأمین اجتماعی و دارایی با همان فشار سابق در حال اخذ بیمه و مالیات هستند

0

رئیس اتحادیه عکاسان و فیلم برداران مجالس تهران گفت: بعد از کرونا و با تعطیل شدن مراسم، ضربه سنگینی به این صنف خورد که نتیجه آن بیکاری ۵ هزار عکاس بوده است.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛به نقل از اتاق اصناف تهران؛ آقای زعفر یاوری، افزود: قبل از شیوع کرونا پیشخوان دولت و پلیس ۱۰+ در امور عکاسی ورود کرده بودند که البته این اتفاق با انتقاد جامعه عکاسان همراه بود، اما انتقاد‌ها راه به جایی نبرد و بازار عکاسی را تحت تاثیر قرار داد.

یاوری ادامه داد: در گذشته مردم برای هر کار اداری که داشتند باید به عکاسی مراجعه می‌کردند و عکس پرسنلی می‌گرفتند، اما خب امروزه بسیاری از مراکز اجرایی و اداری کار عکاسی‌ها را انجام می‌دهند و همه چیز تغییر کرده است.
وی گفت: وظیفه این مراکز تسهیل در امر صدور گذرنامه، شناسنامه و کارت ملی برای مردم است و مهارت عکاسی را ندارند به همین دلیل است که بیشتر مردم از عکس‌های روی مدارک شناسایی‌شان ناراضی هستند.
رئیس اتحادیه عکاسان و فیلم برداران مجالس تهران ادامه داد: بعد از کرونا و با تعطیل شدن مراسم به این صنف ضربه خورد و بحران‌ها تکمیل شدند. این ضربات پی‌درپی باعث شد تا افراد زیادی تصمیم بگیرند کسب و کار خود را تعطیل کنند.
رئیس اتحادیه در ادامه افزود: ابتدای سال ۱۳۹۸ تعداد افرادی که مجوز داشتند ۱۹۰۰ نفر بود؛ اما امروز این تعداد به ۱۰۴۰ نفر رسیده، از آنجایی که در هر واحد صنفی ۵ تا ۶ نفر به طور مستقیم کار می‌کنند، می‌توان گفت که در حدود ۵ هزار بیکار به جامعه بیکاران کشور اضافه شده است.
یاوری در ادامه گفت: علاوه بر این برخی از افراد بودند که به صورت موردی با عکاسی‌ها در ارتباط بودند و کار عکاسی می‌کردند به عنوان مثال دو مراسم را در طول ماه پوشش می‌دادند که دقیقاً دو سال است که آن‌ها کاملاً بیکار شده‌اند.
وی افزود: دولت در سال گذشته وامی تحت عنوان وام کارا در اختیار اصناف قرار داد، اما مگر درآمدی بود که از محل آن اقساط این وام را پرداخت کنیم؟ به همین دلیل از آن وام استقبال نشد.
یاوری در ادامه از نقش بیمه و مالیات گفت: سازمان تأمین اجتماعی و دارایی باید در این شرایط به کسبه کمک کنند، اما نه تنها کمکی از سمت آن‌ها انجام نشد؛ بلکه با همان فشار سابق در حال اخذ بیمه و مالیات از مردم هستند.
وی با اشاره به افزایش قیمت کاغذ و مواد شیمیایی مورد استفاده در عکاسی‌ها گفت: کاغذ حساس قبلاً ۸۰۰ هزار تومان قیمت داشت، اما هم اکنون قیمت آن به بیش از ۵ میلیون تومان افزایش یافته است.
رئیس اتحادیه عکاسان و فیلم برداران مجالس تهران در پایان تصریح کرد: تمام لوازم عکاسی وارداتی است و در کشور ما لوازم و تجهیزات عکاسی تولید نمی‌شود و همین مساله وسایل اولیه موردنیاز عکاسی و فیلم برداری را در کشور بسیار گران کرده است و کسی به دنبال فعالیت در این صنف نیست.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید