سرمایه روستاییان و عشایر در صندوق بیمه اجتماعی امانت است

0
مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل جدید صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر با حضور مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛به نقل ازروابط عمومی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل جدید صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر با حضور موسوی جم مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارت، مدیران و مشاوران ستادی روز سه شنبه دوم آذر برگزار شد.

سید علی موسوی‌جم ضمن تبریک هفته بسیج ضمن قدردانی از خدمات و زحمات علی شیرکانی گفت: این صندوق حاصل زحمات قشر زحمتکش روستایی و عشایری و کشاورز است و سرمایه آن‌ها نوعی امانت است و باید به آن توجه کرد تا به سرنوشت دیگر صندوق‌ها مبتلا نشود.
علی شیرکانی سال‌ها در این صندوق خدمت و زحمت کشید و توانست در دوره مدیریتش نظم خوبی به این صندوق دهد و امیدواریم که مدیرعامل جدید صندوق نیز همین رویه را ادامه دهد. برطبق تاکیدات وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیت‌اله برقراری از بدنه وزارت رفاه انتخاب گردید تا مسیر ارتقاء شغلی برای کارکنان این وزارت خانه فراهم باشد و با انگیزه به کار خود بپردازند.
در این مراسم علی شیرکانی تودیع و بیت اله برقراری به عنوان مدیرعامل جدید صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر معرفی شد.
سعی کردیم از دارایی‌های روستاییان و عشایر امانت‌داری کنیم
علی شیرکانی ضمن خوش آمدگویی به حاضران در این مراسم و تبریک و آرزوی توفیق و سلامتی برای بیت‌اله برقراری مدیرعامل جدید این صندوق گفت: در تمام مدت خدمت سعی کردیم تا تعاریف آماری را درست کنیم و بر روی برنامه و بودجه مشخصی حرکت کنیم. حتما صندوق نقاط ضعفی دارد و برای مثال، برخی قوانین نیاز به اصلاح دارد و هنوز هم بسیاری کار‌ها مانده که باید انجام پذیرد.
وی ادامه داد: سعی کردیم به برخی موارد بیشتر دقت کنیم، رعایت اصول اخلاقی و انسانی توام با حفظ شان و کرامت اخلاقیات در برخورد با همکاران و حتی با بیمه شدگان، صیانت از دارایی‌های روستاییان، شکل‌گیری زیرساخت‌های ساختاری و تدوین و اصلاح آیین‌نامه‌ها از جمله این موارد است.
شیرکانی با بیان اینکه در صندوق‌های بیمه‌ای تغییرات پارامتریک تغییرات بسیار عمیقی را به همراه دارد، گفت: این صندوق پایدارترین صندوق در کشور است و اگر به نظامات بیمه‌ای و اقتصادی دست نخورد این صندوق تا ۲۰ سال آینده پاسخگوی اعضای خود است. درپایان از همه مدیران معاونین و کارگزاران که همواره همراه ما بوده‌اند کمال تشکر و قدردانی را دارم.
خدمت در جامعه هدف صندوق یک خدمت آرمانی است
در ادامه بیت‌اله برقراری گفت: ضمن تشکر و قدردانی از حسن انتخاب مقام عالی وزارت و همچنین از اعتماد هیئت امنا، گفت: به برکت حضور علی شیرکانی در این صندوق ریل‌گذاری خوبی صورت گرفته است و ما باید تلاش کنیم تا به آن سرعت دهیم.
وی ادامه داد: خدمت در جامعه هدف ما یک خدمت آرمانی است، چرا که جامعه هدف ما روستاییان زحمتکش و کشاورزان و عشایر غیور هستند و اگر نگاه راهبردی به این مسئله کنیم، باید بدانیم که ما نمایندگان این‌ها و صدای آن‌ها هستیم؛ بنابراین صندوق یک نهاد آرمانی است که نباید نگاه سازمانی به آن داشته باشیم و معتقدم روستاییان کشاورزان و عشایر غیور پرچم داران توسعه کشور هستند و این صندوق خود، یک نهادی برای ارج نهادن به این عزیزان می‌داند.
برقراری ادامه داد: این صندوق جوان است و باید قبل از رسیدن به بلوغ به گونه‌ای مدیریت شود، که به سرنوشت دیگر صندوق‌ها دچار نشود، زیرا ان صندوق‌ها آیینه تمام نمای ما هستند اگر حرکت‌های نوآورانه نداشته باشیم تراز‌های مالی ما درچندسال آینده منفی خواهد شد.
مدیرعامل جدید صندوق بیمه اجتماعی افزود: فاصله وضع موجود با وضع مطلوب باید تحلیل شود و عملکرد‌ها باید قابل ارزیابی باشد، زیرا ارزیابی عملکرد موجب ارتقا و بهره‌وری خواهد شد. باید تنوع سرمایه‌گذاری ایجاد کنیم تا بتوانیم امانت دار سرمایه جامعه هدف باشیم.
وی تاکید کرد: رویکرد بنده برنامه محوری با تحلیل فرصت‌ها و ظرفیت‌ها و نگاه علمی به مسائل است و به گفته وزیر باید درکار اخلاص داشته باشیم، زیرا اخلاص است که به کار برکت می‌دهد و به مسئله تواضع در برخورد و توجه به عدالت اجتماعی که دغدغه رهبری نیز است توجه ویژه کنیم.
برقراری در پایان گفت: یکی از راه‌های تحقق عدالت اجتماعی همین صندوق است، زیرا در این جامعه هدف میتوان عدالت را گسترده و تحقق بخشید. امیدواریم با ظرفیت‌های نوین و استفاده از فناوری بتوانیم اهداف خود و عدالت اجتماعی را تحقق ببخشیم.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید