پیشنهاد عجیب سازمان نظام پزشکی؛ تعرفه پزشکان ۵۰ درصد افزایش یابد

1

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران گفت: پیشنهاد سازمان نظام پزشکی برای تعرفه‌های سال ۱۴۰۱ میانگین ۵۰ درصد افزایش است و تمام موارد را به صورت جز به جز به شورای عالی بیمه ارائه کردیم.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛محمد رئیس زاده، گفت: ترکیب شورای عالی بیمه سلامت در حال حاضر غیرقانونی است و باید تغییر کند و مجدد به مجلس ارائه شود.

وی ضمن اعتراض به میزان تعرفه اعلام شده از سوی شورای عالی بیمه سلامت، ادامه داد: پیشنهاد سازمان نظام پزشکی برای تعرفه‌های سال ۱۴۰۱ میانگین ۵۰ درصد افزایش است و تمام موارد را به صورت جز به جز به شورای عالی بیمه ارائه نمودیم.

رئیس زاده در پاسخ به این سوال که راهکار برون رفت از معضل تعیین تعرفه‌ها که هر ساله جامعه پزشکی با آن روبروست چه می‌تواند باشد؛ تصریح کرد: باید سازمان‌های بیمه گر بر اساس قیمت تمام شده خدمات تعرفه‌ها را محاسبه کنند و سپس متناسب با نرخ واقعی تورم در حوزه بهداشت و درمان هر ساله آن را به طور خودکار و اتوماتیک افزایش دهند.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران ادامه داد: این بهترین راهی است که خدماتِ کاملاً چارچوب بندی شده با یک عدد مشخص به مردم ارائه می‌شود و اگر قیمت تمام شده خدمات محاسبه و متناسب با نرخ واقعی تورم دیده شود، سازمان نظام پزشکی و وزارت بهداشت هم می‌توانند به شکل خیلی قاطع‌تر نظارت کنند که کسی خارج از حدود رفتار نکند..

به گفته رئیس زاده، اینکه جامعه پزشکی انتظار افزایش تعرفه‌ها را داشته باشد و دولت هم بخواهد منابع لازم را در اختیار بگذارد؛ شدنی نیست. سازمان‌های بیمه گر باید منابع خود را مدیریت نموده و طبق اصل ۴۴ بخش‌های اقتصادی خود را واگذار کنند تا بتوانند حق و حقوق حوزه سلامت را بپردازند.

یک دیدگاه

  1. چی عجیبه؟ کرایه مطب زیاد نشده ؟ تجهیزات مورد استفاده قیمت ثابت داشته؟ حقوق منشی و پرسنل مطب ثابت مونده؟ چی تو این مملکت با قیمت سال گذشته عرضه میشه که انتظار دارید پزشک یه چیزی هم از جیب بزاره تا بتونه کرایه و هزینه های مطب رو برسونه

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید