۴۲ میلیون ایرانی زیرپوشش بیمه سلامت قرار دارند

0

به گزارش «نبض‌بیمه»؛معاون سازمان بیمه سلامت کشور با بیان اینکه ۴۲ میلیون نفر زیرپوشش این سازمان قرار دارند، گفت: با اجرای طرح‌های نظام ارجاع، پزشک خانواده شهری و نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک به دنبال تهیه پرونده الکترونیک سلامت برای اعضا هستیم.

حسین رنجبران پیش از ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل جدید بیمه سلامت استان گلستان اظهار داشت: تثبیت مدیریتی در سازمان بیمه سلامت به کررات مشاهده شده و از ظرفیت نیروهای انسانی در بالاترین سطح استفاده می‌کنیم.

وی با بیان اینکه تقریبا نیمی از جمعیت کشور زیر پوشش بیمه سلامت قرار دارند، گفت: 42 میلیون نفر بیمه شده در کشور تحت پوشش قرار دارند و 40 هزار موسسه طرف قرارداد هم داریم که در برخی مواقع تعداد آنها به 42 هزار موسسه هم می‌رسد و در حال خدمات رسانی به مردم هستند.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بیمه سلامت افزود: این موسسه‌ها باید در شرایطی خوبی قرار داشته باشند تا بتوانند به نیمی از جمعیت کشور خدمات مطلوب ارائه دهند. خوشبختانه پرداختی‌های ما به موسسه‌ها به روز است و دیگر مانند گذشته شرمنده موسسه‌ها نیستیم.

وی توضیح داد: که تاکنون اسناد مربوط به شهریورماه همه موسسه ‌های دولتی‌ و دانشگاهی را تسویه کردیم. در بخش غیردولتی دانشگاهی حتی یکماه جلوتر هستیم و اسناد تا مهرماه پرداخت شده است و بقیه موارد را هم به صورت ماهانه پرداخت می‌کنیم.

رنجبران گفت: برای سطح ارجاع، نسخه الکترونیک و پزشک خانواده شهری روند پرداختی‌های ما به صورت ماهانه است تا کسانی که در مناطق دور افتاده مشغول خدمت به مردم هستند، امیدوار باشند و این اتفاق با خون دل خوردن‌ها میسر شد.

وی افزود: برای پرداخت اسناد به بیمارستان‌های دولتی دانشگاهی و غیردولتی دانشگاهی برای پذیرش و بررسی اسناد به 2 تا 2 ماه و نیم زمان نیاز داریم و علت تاخیر اندک نیز به همین دلیل است.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بیمه سلامت گفت: اتفاقات خوبی در سازمان بیمه سلامت در حال شکل گیری است، در نسخه الکترونیک هم نسخه نویسی و هم نسخه پیچی الکترونیک یک هدف داریم که آنهم در راستای دولت الکترونیک هستم.

وی اظهار داشت: به دنبال تهیه پرونده الکترونیک سلامت برای همه اعضای زیرپوشش هستیم تا افراد در زمان مراجعه به مراکز درمانی با اعلام شماره ملی، اطلاعات سلامت آنان در اختیار قرار بگیرد و در زمان طلایی به داد بیمار برسیم.

رنجبران گفت: نظام ارجاع و پزشک خانواده شهری و روستایی، نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک و در نهایت در حوزه سلامت به دنبال پرونده الکترونیک سلامت هستیم که گلستان در این زمینه وضعیت مناسبی دارد.

وی بیان داشت: همه تلاش‌های مجموعه بیمه سلامت صرفا برای این است که مردم خدمات بهتری از موسسه‌های طرف قرار داد ما بگیرند و در عین حال موسسه‌ها هم از سازمان رضایت داشته باشند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید