آغاز نظام ارجاع و پزشک خانواده در دو شهرستان خراسان جنوبی

0

بیرجند- معاون بیمه و خدمات سلامت اداره کل بیمه سلامت خراسان جنوبی از آغاز نظام ارجاع و پزشک خانواده از امروز اول آذر در شهرستان های فردوس و طبس خبر داد.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛مسعود مختاری در گفت و گو با مهر اظهار کرد: از امروز اول آذر ماه ۱۴۰۰ طرح نظام ارجاع و پزشک خانواده در شهرستان‌های فردوس و طبس شروع شد و تا اواسط این ماه این طرح در دیگر شهرستان‌های استان هم شروع خواهد شد.

وی ادامه داد: در مجموع حدود ۵۰ هزار نفر در استان مشمول اجرای این طرح می‌شوند که حدود ۳۰ هزار نفر در شهرستان بیرجند، ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر در قائنات، ۴ هزار نفر در طبس و ۵ هزار و ۵۰۰ نفر در شهرستان فردوس هستند.

مختاری ادامه داد: با اولویت پزشکان عمومی دارای مطب در این شهرستان‌ها دعوت به کار شده‌اند و در کارگاه‌های آموزشی حضور پیدا کرده‌اند.

وی با اعلام اینکه پالایش همپوشانی بیمه‌ای برای جمعیت هدف جز بیرجند انجام شده است و در این شهرستان هم این کار در حال انجام است، اضافه کرد: ۳۶ پزشک برای مشارکت در اجرای این طرح در خراسان جنوبی اعلام آمادگی کرده‌اند.

به گفته وی از این تعداد ۲۲ پزشک در بیرجند، در قائنات و طبس هر کدام ۵ پزشک و در فردوس ۴ پزشک در اجرای این طرح مشارکت دارند.

معاون بیمه سلامت خراسان جنوبی تصریح کرد: شماره تلفن همراه بیمه شدگان صندوق بیمه سلامت استخراج شده و اطلاع رسانی پیامکی برای مراجعه به پزشک خانواده در شهرستان‌های طبس، فردوس، قائنات انجام و در شهرستان بیرجند هم برای بیمه شدگان پیام ارسال خواهد شد و آنها دو بار در سال می‌توانند برای تغییر پزشک خانواده خود به دلایل مختلف اقدام کنند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید