دو هزار و ۸۸۰ نفر از دستیاران تا کنون بیمه تامین اجتماعی شده‌اند

0

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت تامین غذای دانشجویان، وضعیت معیشت دانشجویان دستیاری و کمبود خوابگاه‌های متاهلی را سه حوزه مهم دانشگاه های علوم پزشکی اعلام کرد.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛به نقل از معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، بهروز رحیمی در جمع معاونان فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، گفت: یک اتفاق بسیار خوب در صندوق رفاه رشد منابع عمومی بود که اتفاق افتاد و در عرض سال‌های ۹۹ و ۱۴۰۰ در این حوزه رشد بسیار خوبی را تجربه کردیم که اعتقاد داریم اگر رشدی در منابع عمومی اتفاق بیفتد خروجی آن باید به دانشجو برسد و این اتفاق نیز در این سال‌ها رخ داده است.

این مقام مسئول اضافه کرد: ما اعتقاد داریم اگر رشدی در منابع عمومی اتفاق بیفتد خروجی آن باید به دانشجو برسد و این اتفاق نیز در این سال‌ها رخ داده است به نحوی که رشد تسهیلات را در این سال‌ها به نحوی مطلوب داشته‌ایم و در این رشد امسال از عدد ۶۵۰ میلیارد تومان عبور خواهیم کرد و در پایان امسال برنامه ریزی ما بیشتر از این خواهد بود.

وی به رشد سرانه وام‌ها اشاره کرد و گفت: میزان رضایت‌مندی دانشجویان به دنبال رشد سرانه وام‌ها اتفاق افتاده است، از نکات مهم دیگر کاهش معوقات بوده است که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده از سال ۹۷ روند کاهشی معوقات را داشته‌ایم و این روند در حال طی شدن است.

رحیمی با بیان این‌که اولین بارهای بسیار خوبی در صندوق رفاه دانشجویی با همکاری معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت در قبل و فعل رقم خورده است، یادآور شد: ایجاد ردیف وام قرض الحسنه دستیاری اتفاق مهمی بود که عدد دریافت کنندگان این وام از ۱۰ هزار نفر نیز فراتر رفته است.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت، تاکید کرد: بیمه سلامت، بیمه تامین اجتماعی برای دستیاری و بیمه تکمیلی درمان دستیاران نیز از اتفاقات بسیار مثبتی است که در این مدت رخ داده است، بیش از دو هزار و ۸۸۰ نفر از دستیاران تا کنون بیمه تامین اجتماعی شده‌اند و حدود هشت هزار نفر در سامانه صندوق رفاه دانشجویان ثبت نام کرده‌اند.

وی اظهار داشت: من از معاونان فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت تقاضا دارم که با دستیاران تماس بگیرید تا بدانید چه تعداد از دستیاران هر دانشگاه بیمه تامین اجتماعی، بیمه سلامت و وام دستیاری را دریافت کرده‌اند، زیرا برای رسیدن به این مرحله تلاش بسیاری شده است و این مهم خواسته بسیاری از دانشجویان و مطالبه شوراهای صنفی بوده است.

رحیمی به بسته بیمه تکمیلی اشاره کرد و گفت: در این بسته خدمات بستری و سرپایی به میزان ۱۰۰ درصد تامین خواهد شد و برای خدمات باروری و نازایی نیز برنامه داریم و هزینه‌های دندانپزشکی نیز دیده شده است.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت اظهار داشت: ما در بخش خوابگاهی در کنار دانشگاه‌ها بوده‌ایم که ایجاد ردیف و تقویت آن از منابع عمومی، بهبود کیفیت و ارتقای خوابگاه‌های دانشجویی از سال ۹۹ اتفاق افتاده است و در ادامه استفاده از بند الف تبصره ۹ بودجه نیز موضوع بسیار مهمی بوده است که از این محل ابلاغ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان تفاهم نامه انجام شده است.

وی یادآور شد: کمک به ساخت خوابگاه‌های دانشجویی و استفاده از ظرفیت خیران نیز دو موضوع دیگر است که در این حوزه مورد توجه قرار گرفته است. افزایش وام ودیعه مسکن و رشد ۲۴۰ درصدی در این حوزه، پرداخت وام ازدواج جهت ترغیب دانشجویان به ازدواج در دورانی که تاکید بر ازدواج و رشد جمعیت وجود دارد، برقراری وام تولد فرزند برای اولین بار و مشارکت فعال در ساخت خوابگاه متاهلی با اولویت مناطق محروم نیز از دیگر تلاش‌های صورت گرفته در این مدت بوده است.

رحیمی تامین غذای دانشجویان، وضعیت معیشت دانشجویان دستیاری و کمبود خوابگاه‌های متاهلی را سه حوزه مهم و مورد توجه دانست و گفت: باید در این ۳ حوزه تلاش بسیاری کرد زیرا مشکلات اساسی در این ۳ حوزه وجود دارد، تعداد واحدهای متاهلی در دانشگاه‌های علوم پزشکی حال حاضر زیر ۸۰۰ واحد است که رقم نگران کننده‌ای است.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید