حق بیمه 8 هزار نفر در فارس پرداخت نمی‌شود/ وجود ۴۰ درصد فرار مالیاتی در استان

0

مدیر کل تأمین اجتماعی استان فارس گفت: براساس پرونده کارگاه‌های فعال در استان ۷۱ هزار بیمه شده داریم، اما حق بیمه ۶۳ هزار نفر پرداخت می‌شود.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛ابراهیم کشاورز پیش از ظهر امروز شنبه در جمع کارگران به مناسب سالروز تصویب قانون کار، افزود: این موضوع نشان دهنده فرار بیمه‌ای در فارس است و امید داریم به سمتی پیش برویم که با همکاری اداره کل کار بحث پوشش بیمه‌ای و تحت پوشش قرار گرفتن کارگران با بالاترین درصد انجام شود.

وی با بیان اینکه برای ۱۳ هزار نفر بیمه بیکاری به میزان ۸۰ میلیارد تومان پرداخت می‌کنیم که عمدتا هم ناشی از بیکاری در پی شیوع بیماری کروناست، گفت: ماهانه ٨٠٠ میلیارد تومان مستمری در فارس پرداخت می‌شود.

مدیر کل تامین اجتماعی استان فارس ادامه داد: شاهد  قطع بیمه کارگران ساختمانی با توجه به مشکلاتی که در سطح استان فارس میان کارگران و کارفرمایان وجود دارد و بطور کلی در استان فارس ۴۰ درصد فرار مالیاتی وجود دارد.

وی با بیان اینکه بیش از ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر در سطح استان فارس از خدماتی که از طریق ۳۶ به دائم تامین اجتماعی در سراسر استان در حال فعالیت هستند بهره برداری می کنند، گفت: ۴۸ درصد از جمعیت استان فارس تحت پوشش خدمات تامین اجتماعی اند.

کشاورز تاکید کرد: از جمله چالش هایی که سازمان تامین اجتماعی در سطح استان فارس با آن مواجه است عدم موجودی مناسب منابع نسبت به مصارف است این در حالی است که فشار کارگروه رفع موانع تولید برای دریافت لیست بیمه و تخفیفات در این حوزه موجب شده تا سازمان تامین اجتماعی در استان فارس با چالش های مختلفی مواجه شود.

تسنیم

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید