میزان مهاجرت روستاییان به شهرها از ۹ دهم درصد به یک دهم درصد رسید

0

معاون امور دهیاری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: در سالهای اخیر افزون بر این که روند مهاجرت معکوس از شهر به روستا در کشور شتاب بیشتری به خود گرفته است، میزان مهاجرت روستاییان به شهرها نیز از ۹ دهم درصد به یک دهم درصد رسیده است.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛به نقل از ایرنا، علی قربانی افزود: به نظر می‌رسد با روند رو به رشد توسعه روستایی در کشور مهاجرت معکوس از شهر به روستا در سالهای آینده از شتاب بیشتری برخوردار شود.

وی ادامه داد: زمانی که تفاوت زندگی در شهر و روستا کاهش یابد و زیرساخت‌ها و خدمات قابل قبولی در روستاها ارائه شود، بی‌شک نه تنها مهاجرت از روستا به شهر متوقف می‌شود بلکه روستاییانی که در سال‌های گذشته به شهرها مهاجرت کرده بودند نیز به زادگاه خود بازمی‌گردند.

قربانی با اشاره به مزیت‌های زندگی در روستا، تصریح کرد: آلودگی‌های زیست‌محیطی در روستاها کمتر و زندگی در این مناطق راحت‌تر است از این رو ،در سال‌های اخیر تمایل بیشتری برای زندگی در روستاها را شاهده بوده‌ایم.

معاون امور دهیاری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در عین حال سرانه درآمد و تولید ناخالص داخلی در روستاها را نصف شهرها اعلام کرد و گفت: این موضوع می‌طلبد تا برای شتاب‌بخشی به نرخ مهاجرت معکوس، توسعه روستایی در اولویت قرار گیرد.

قربانی، مهمترین راهبرد توسعه روستایی در کشور را اتکا به جوامع روستایی عنوان کرد و افزود: روستاها از نظر اقتصادی، اجتماعی، امنیتی و زیست‌محیطی برای کشور حیاتی است و می‌طلبد تا در راستای درآمدزایی و اشتغالزایی در روستاها بیش از پیش اقدام کرد.

مهاجرت معکوس ( مهاجرت از شهر به روستا) از پدیده‌های مثبتی است که در سال‌های اخیر در کشور شکل گرفته و به گفته کارشناسان تداوم این روند می‌تواند به آبادانی و رونق روستاها و توزیع عادلانه جمعیت در فضای جغرافیایی کشور بینجامد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید