خانواده های بیماران خاص از تخفیفات ویژه مرکز سلولهای بنیادی بانک بند ناف برخوردار می شوند

0

رئیس جهاددانشگاهی آذربایجان غربی از ذخیره نزدیک به 4 هزار نمونه در بانک سلولهای بنیادی خون بند ناف رویان در استان خبر داد.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی آذربایجان غربی دکتر رستم زاده در نشست با اعضای مرکز سلولهای بنیادی بانک خون بند ناف استان که به مناسبت روز جهانی خون بند ناف برگزار شد، اظهار کرد: از ایتدای شروع به فعالیت نمایندگی بانک خون بند ناف آذربایجان غربی نزدیک به 4 هزار نمونه خون بند ناف متقاضیان در آذربایجان غربی در سایت کشوری بانک خون بند ناف ذخیره و نگهداری می شود.

وی با اشاره به اینکه فعالیتهای این مرکز در استان با روند صعودی در حال ارائه خدمت به شهروندان می باشد اظهار کرد:شهروندان آذربایجان غربی به صورت 24 ساعته می تواندد از خدمات این مرکز بهره مند شده و هم در فضای مجازی و هم بصورت حضوری و تلفنی پاسخگوی مراجعین است.

وی گفت: در راستای سیاستهای توسعه ای فعالیتهای ارائه خدمات به شهروندان، این مرکز آمادگی خود را جهت انجام خونگیری  های اورژانسی از تمام بیمارستهای زنان و زایمان در شهرستان ارومیه اعلام می کند.

رئیس جهاددانشگاهی آذربایجان غربی با تقدیر از کادر تخصصی و اجرایی و همکاران علوم پزشکی و خصوصا متخصصان زنان و زایمان این مرکز اظهار کرد: نمایندگی بانک خون بند ناف در آذربایجان غربی طی ماههای گذشته عملکرد عالی در بین شهرها با ترکیب جمعیتی یکسان در سطح کشور کسب کرده که این نشان از فعالیتهای رو به رشد مرکز در استان است.

وی ادامه داد: فعالیتها و خدمات این مرکز و فواید ذخیره خون بند ناف در سلامتی نسل آتی کشور باید به درستی به اطلاع مردم و خانواده ها رسانده شود که این مرکز از بسترهای اطلاع رسانی و تبلیغاتی مناسب سعی در اطلاع رسانی مناسب به خانواده می باشد و در این راستا از همه متخصصین زنان و زایمان استان هم به صورت حضوری و غیرحضوری درخواست همکاری شده است.

رئیس جهاددانشگاهی آذربایجان غربی با اشاره به موارد متعدد  درمانی از این ماده حیاتی برای سلامتی اظهار کرد: خون بند ناف که در حالت عادی در بیمارستانها  دور ریخته می شود کاربردهای مختلفی در درمان انواع بیماریهای نادر و صعب العلاج دارد که بیشترین استفاده را در سرطان های خون، تالاسمی، کم خونی ها و کم خونی های مادرزادی دارند که از نمونه های بانک های سلول های عمومی و خصوصی استفاده کردیم. البته از این سلول ها برای بیماران فلج مغزی هم بهره گرفته شد.

دکتر رستم زاده  با اشاره به اینکه بیش از ۵ میلیارد ریال در فاز اول برای فضای کالبدی و تجهیزات و سرمایه انسانی هزینه و برنامه ریزی شده است اظهار کرد: ۱۰۰ نفر از متخصصین زنان و زایمان و  مامایی و تکنسین اتاق عمل در سطح استان با این شعبه همکاری می کنند.

وی خاطرنشان کرد: استفاده بهینه از این سلول‌های بنیادین خون بند ناف در حین تولد نوزاد که در واقع به عنوان یک زباله بیولوژیکی قلمداد می شد یک ثروت انسانی محسوب می شود که باید با توسعه فعالتها و آگاهی بخشی به مردم بتوانیم از این منبع ارزشمند در راستای سلامتی مردم نهایت بهره را ببریم.

وی با اشاره به اینکه بزرگترین پالایشگاه محصولات زایمانی با هدف فرآوری همه ضمایم زایمانی به زودی در کشور توسط بانک خون بند ناف رویان راه اندازی می شود اظهار کرد: محصولات مختلف زایمانی با ارزش از ضمایم زایمانی تولید می شود که از آنها در درمان بیماری های مختلف استفاده می شود که این مرکز نیز در این زمینه همکاری خواهد کرد.

رستم زاده با اشاره به مسئولیت اجتماعی این نهاد انقلابی در ارائه خدمات به اقشار مختلف و محروم جامعه خاطرنشان کرد: خانواده هایی که بیماری های ارثی خاص مرتبط و یا خونی در این حوزه دارند و این خدمات فناورانه درمانی می تواند برای آنها مثمر ثمر می باشد با معرفی معرفی پزشک متخصص می توانند متناسب با آن از تخفیف های ویژه درمانی برخوردار باشند.

وی از تمامی پزشکان و دست‌اندرکاران حوزه اتاق عمل در این حوزه در شهرستان ها دعوت به همکاری نموده و برای کسب اطلاعات بیشتر همانند زوجین متقاضی می‌توانند به شماره تماس ۳۳۴۸۵۰۸۱-۰۴۴ و آدرس: ارومیه، خیابان حسنی، جنب پمپ بنزین، ساختمان حکیم ۲، طبقه ۶ مراجعه کنند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید