فواید آب سیب زمینی برای پوست

0

سیب زمینی نوعی گیاه سولاناسه است که به عنوان یکی از گسترده‌ترین محصولات سبزی در جهان طبقه بندی می‌شود.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سیب زمینی فواید زیادی دارد که برای سلامتی بدن مفید است، علاوه بر این آبمیوه استخراج شده از آن فواید زیادی برای بدن به طور کلی و پوست به طور خاص دارد که در این مقاله در مورد فواید آب سیب زمینی بر روی پوست توضیح می‌دهیم:

فواید آب سیب زمینی برای جلوگیری از پیری پوست

آب سیب زمینی علاوه بر رفع مشکلات خشکی پوست با ظهور چین و چروک و خطوط ریز روی پوست نیز مبارزه می‌کند که برای بهره مندی از این خاصیت می‌توانید ماست و آب سیب زمینی را به مقدار مساوی مخلوط کنید سپس یک قاشق روغن زیتون اضافه کنید و به پوست خود بمالید. این ماسک علائم پیری را کاهش می‌دهد، پوست را مرطوب می‌کند و سیاهی آن را از بین می‌برد.

سفید شدن پوست

آب سیب زمینی پوست را باز می‌کند و لکه‌های تیره صورت را از بین می‌برد. می‌توانید آب سیب زمینی و آب لیمو را به مقدار مساوی مخلوط کنید و ماسک را مستقیماً روی صورت بمالید و برای رسیدن به نتیجه مطلوب باید به صورت منظم از این ماسک استفاده کنید.

پاکسازی منافذ

به این صورت که پنج قاشق غذاخوری آب سیب زمینی را با یک قاشق غذاخوری جوش شیرین در یک لیوان آب مخلوط کرده و با هدف پاکسازی عمیق و پاکسازی منافذ، روی پوست بمالید.

درمان پف چشم

آب سیب زمینی را با آب خیار به مقدار مساوی مخلوط کنید و مخلوط حاصل را روی پوست و اطراف چشم بمالید و بگذارید حداقل پانزده دقیقه بماند.

از شر خشکی پوست خلاص شوید

آب سیب زمینی پوست را از شر مشکل کم آبی خلاص می‌کند، با نوشیدن یک لیوان از آن علاوه بر این، سموم بدن را نیز از بین می‌برد.

درمان آفتاب سوختگی

آب سیب زمینی با مالیدن مقداری از آن به طور مستقیم بر روی نقاط آسیب دیده پوست، آفتاب سوختگی را درمان می‌کند، زیرا باعث آرام شدن، خنک شدن آن و رفع اثرات سوختگی به روشی معجزه آسا می‌شود.

سیاهی دور چشم را از بین می‌برد

با مخلوط کردن آب سیب زمینی با روغن زیتون و قرار دادن کمی عسل روی ناحیه دور چشم از جمله گوشه چشم و گذاشتن حداقل پنج دقیقه روی پوست دور چشم، سیاهی دور چشم را از بین می‌برد. آب سیب زمینی و روغن زیتون را به مدت حداقل ده دقیقه روی پوست دور چشم خو بگذارید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید