بیمه شدن بیش از هزار نفر از فعالان صنایع دستی

0

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی گفت: از ابتدای سال تاکنون هزار و ۶۳۷ نفر از هنرمندان و فعالان صنایع دستی به فهرست بیمه شدگان جدید سازمان تامین اجتماعی اضافه شده اند.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛پویا محمودیان معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: امسال سومین سال، ۶۹۵ نفر از هنرمندان، پس از پنج سال تعویق در بیمه، مجدد بیمه آن‌ها از سر گرفته شد و بیمه شدند.

وی اضافه کرد: تلاش داریم تا در ماه‌های باقی مانده امسال، مرحله دوم بیمه شدگان هم به سازمان تامین اجتماعی معرفی شود.

محمودیان به بیمه مناطق روستایی هم اشاره و اضافه کرد: پس از انعقاد تفاهم نامه با صندوق بیمه کشاورزی و روستائیان در سال ۱۳۹۷، سه هزار و ۴۵۵ نفر از هنرمندان تحت پوشش بیمه‌ای قرار گرفتند.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اضافه کرد: در حال حاضر ۱۳ هزار نفر دیگر از هنرمندان صنایع دستی توسط ادارات کل استانی و ستاد شناسایی و راستی آزمایی شده اند تا پس از معرفی در روزهای آینده، بتوانند از بیمه روستائیان و عشایر استفاده کنند.

محمودیان موضوع بیمه را یکی از دغدغه‌های به جای هنرمندان صنایع دستی دانست و افزود: این موضوع به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفته است تا بتوانیم یکی از مشکلات پیش روی هنرمندان را برطرف کنیم.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید