کرمان استان پیشتازِ در نسخه نویسی الکترونیک

0

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران بر لزوم اجرایی شدن پزشک خانوده در کشور تاکید کرد و افزود: باید پرونده و نسخه الکترونیک نیز در کل کشور ساری و جاری شود.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛به نقل از ایسنا،دکتر”محمدمهدی ناصحی” پیش از ظهر امروز ۱۹ آبان ماه در نشست با روسای دانشگاه های علوم پزشکی استان کرمان درباره ارتباط بیمه سلامت با وزارت بهداشت و درمان گفت: دانشگاه ها در کنار بیمه سلامت به عنوان یک خانواده از ظرفیت های یکدیگر استفاده می کنند و ما می توانیم خدمات بهتری به جامعه ارائه دهیم.

وی در کنار هم بودن بیمه و دانشگاه های علوم پزشکی را نقطه امیدی دانست و اظهار کرد: بیمه سلامت در این دوره نسبت به دوره های قبلی تغییرات و عملکرد بهتری دارد، به طوری که تعهدات بیمه ای تا تیرماه پرداخت شده و هفته آینده مردادماه نیز در کل کشور واریز می شود و در استان کرمان طبق اسناد رسیده شهریورماه نیز به صورت علی الحساب انجام خواهد شد.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران بر لزوم اجرایی شدن پزشک خانوده در کشور تاکید کرد و افزود: باید پرونده و نسخه الکترونیک نیز در کل کشور ساری و جاری شود.

وی درباره نسخه الکترونیک نیز گفت: در این زمینه بسیار موفق عمل شده و ۹۹ درصد از نسخه های استان کرمان به صورت الکترونیکی صادر شده و در برخی از شهرها پوشش ۱۰۰ درصدی داریم که به عنوان شهر نمونه سلامت در آینده معرفی می شوند.

ناصحی ادامه داد: سامانه نسخه الکترونیک باید یکپارچه باشد، هماهنگی هایی در این زمینه صورت گرفته تا دسترسی به انواع خدمات بیمه ای سهولت یابد.

وی با اشاره به زیرساخت های الکترونیکی بیمه سلامت در استان کرمان، اظهار کرد: خوشبختانه وضعیت نقاطی که در استان کرمان زیرساخت های لازم برای اجرایی کردن این طرح به صورت ۱۰۰ درصدی را ندارند، بهتر از مناطق برخوردار در سایر نقاط کشور است.

مدیرعامل بیمه سلامت ایران افزود: از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای تکمیل زیرساخت های IT و رفع مشکلات اجرای نسخه الکترونیک درخواست همکاری بیشتر داریم.

“رضایی” معاون درمان بیمه سلامت کشور نیز در این نشست پوشش همگانی، سازمان الکترونیکی و نظام ارجاع شهری را جزو برنامه های امسال بیمه سلامت برشمرد و گفت: استان کرمان در زمینه سازمان الکترونیکی جزو استان های پیشتاز و در سطح کشور مطرح است.

وی ادامه داد: برنامه هایی که در سطح بیمه سلامت در حال اجراست می تواند امیدواری هایی برای مردم داشته باشد.

معاون درمان بیمه سلامت کشور خاطرنشان کرد: امیدواریم استان کرمان در خرید راهبردی بیمه ای جزو استان های پیشتاز باشد.

“اعرابی” مدیرکل حوزه هیئت مدیره بیمه سلامت کشور نیز در این نشست گفت: استان کرمان در توانمندسازی بیمه شدگان جزو استان های پیشرو است.

همچنین “حسین صافی زاده” معاون بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز در این جلسه گفت: تعامل بسیار خوبی بین دانشگاه علوم پزشکی کرمان و بیمه سلامت برقرار است.

وی با بیان اینکه پرداخت های پزشکان خانواده باید به روز باشد و نباید بگذاریم این پرداخت ها به تعویق بیفتد، تصریح کرد: با توجه به افزایش هزینه های دارو بهتر است تعهدات درمانی نیز افزایش پیدا کند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید