بیمه رانندگان تاکسی به جای مطلوب رسید

0

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی کشور از تعویض رایگان مخازن گاز فرسوده تاکسی‌ها خبر داد.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛به نقل از ایلنا، صبح امروز سی و هفتمین مجمع عمومی سالیانه اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور برگزار شد.

مرتضی ضامنی مدیر عامل اتحادیه‌های تاکسیرانی کشور در ابتدای این مراسم گفت: در حوزه نوسازی ناوگان همکاری خوبی با ایران‌خودرو داریم و امیدواریم با فعال شدن مجموعه ایساکو بتوانیم همکاری‌ها را بیشتر کنیم.

او با اشاره به شرایط بسیار متفاوتی که در ابتدای زمان نوسازی ناوگان تاکسیرانی وجود داشت گفت: نوسازی ناوگان در ابتدای سال ۹۵ مطرح شد که طرح نوسازی ۹۰ هزار تاکسی در دستور قرار گرفت و شرایط در ابتدای طرح با ادامه متفاوت بود، در ابتدای طرح قیمت تاکسی ۲۶ میلیون و اکنون در اواخر طرح با قیمت ۱۵۰ میلیون تومانی روبرو هستیم که فرایند نوسازی را بسیار کاهش داده است.

او ادامه داد: در بحث فرسودگی ناوگان تاکسیرانی با مصوبه دولت تغییراتی رخ داد که سن فرسودگی تغییر کرد و الان دیگر سن مطرح نیست و اگر خودرویی دو بار نتواند معاینه فنی را پاس کند به شرایط فرسودگی رسیده است.

ضامنی افزود: امسال یارانه قانون رفع موانع تولید در دو مرحله و به صورت پایلوت توسط وزارت نفت پرداخت شد. مشارکت برخی از شهرها نشان داد که شهرداری‌ها می‌توانند کمک کنند تا فرایند نوسازی سرعت بیشتری بگیرد. امیدواریم در راستای ماده ۸ قانون هوای پاک و با روی کار آمدن دولت جدید نوسازی را سرعت ببخشیم.

او درباره تعویض مخازن گاز گفت: در بحث تعویض مخزن گاز ناوگان تاکسیرانی که به سن فرسودگی رسیده‌اند مصوبه‌ای دریافت کردیم که به صورت رایگان این مخازن تعویض شوند.‌

ضامنی همچنین به پایش ناوگان دانش آموزی اشاره کرد و گفت: سامانه پایش ناوگان دانش آموزی تکمیل شد و در بخش امنیت دانش آموز و مباحثی که در حوزه افزایش ایمنی است پس از شیوع کرونا اقدامات به مرحله انجام رسیده و امیدواریم با بازگشایی مدارس هرچه بهتر بتوانیم ارائه خدمت کنیم.

مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی کشور افزود: سامانه مشترک اطلاعات سفر در حوزه تاکسی‌های اینترنتی مسأله دیگری بود که به آن پرداخته شد و با ایجاد سامانه سماس تکالیف به مرحله اجرا رسید و منابع درآمدی پایداری برای شهرداری‌ها ایجاد شد. با سامانه سماس امکان پرداخت سوخت به ناوگان اینترنتی فراهم شد و این گلوگاهی است که مدیریت بیشتر شهرداری را می‌طلبند.

او با بیان اینکه کرونا باعث شد شیوه‌ها و رویکردهای ما در تاکسیرانی متفاوت شود، اظهار کرد: کرونا باعث شد استفاده از سیستم‌های الکترونیک و دیجیتال بیشتر شود.

ضامنی گفت: حمایت هایی پس از شیوع کرونا انجام و تسهیلاتی در اختیار رانندگان قرار داده شد و مجددا صحبت کردیم و امیدواریم این تسهیلات تکرار شود.

او درباره بیمه تامین اجتماعی رانندگان تاکسی گفت: بحث بیمه رانندگان را توانستیم به جای مطلوب برسانیم و رایزنی‌های بسیاری با کمک مجموعه حمل و نقل وزارت کشور با تامین اجتماعی طی دو سال انجام شد و این خبر خوش را اینجا می‌دهم که دیروز پیامک تعداد افراد اولیه ای که راننده تاکسی نبودند و باید از سیستم حذف می شدند ارسال شده و به زودی افراد جدیدی که باید جایگزین شوند پیامک را دریافت خواهند کرد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید