عدم تمایل کشاورزان به بیمه کشاورزی به دلیل شرایط بد اقتصادی

0

معاون امور بیمه ای کشاورزان استان اصفهان گفت: با وجود مخاطرات زیاد بخش کشاورزی، کشاورزان تمایلی به بیمه کردن محصولات خود به دلیل شرایط اقتصادی ندارند.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛از اصفهان، مجید وارسته پور اظهار داشت: با توجه به بلایای طبیعی و آفات در کشاورزی، هر دولتی موظف به بیمه محصولات کشاورزی برای ممانعت از بحران در امنیت غذایی است.

وی ادامه داد: شرایط اقتصادی، توان مالی روستاییان و کشاورزان را محدود کرده است و با وجود افزایش سهم بیمه دولت در محصولات کشاورزی، این قشر از جامعه توان و تمایلی برای پرداخت حق بیمه ندارند.

معاون امور بیمه ای مدیریت بانک کشاورزی خاطرنشان کرد: صندوق بیمه کشاورزی از سال 1363 شروع به کار کرده تا نرخ مخاطرات در بخش کشاورزی را کم و ادامه فعالیت کشاورز را در هر شرایطی فراهم سازد.

وی با بیان اینکه بیمه افزایش مشارکت بخش خصوصی است تصریح کرد: کارآمد ترین و تنها ابزار دولت برای حمایت از کشاورز بیمه کشاورزی است تا امنیت غذایی کشور را حفظ کند؛ در دنیا هدف بیمه کشاورزی توسعه و حفظ بخش این بخش است.

وارسته پور گفت: بیمه محصولات کشاورزی همزمان با شروع سال زراعی شروع می شود و کارگزاران ما در روستاها، مساجد و تکایا، با وجود خشکسالی و کم آبی و انواع آفات کشاورزی، کشاورزان را ترغیب به دریافت بیمه محصولات کشاورزی می کنند تا بتوانند بخشی از آسیب های احتمالی را جبران نمایند.

وی با اشاره به اینکه در کشور 160 محصول کشاورزی بیمه می شود اظهار داشت: در استان اصفهان 126 محصول تحت پوشش بیمه محصولات کشاورزی قرار دارد که در مهلت زمان مشخص باید برای پذیرش محصول جهت بیمه اقدام شود.

معاون امور بیمه ای کشاورزان استان اصفهان اظهار داشت: در خصوص بیمه این مشکل وجود دارد که به دلیل تورم و شرایط نامناسب اقتصادی، انتظارات کشاورزان برای دریافت خسارت بالا رفته و چون به خواسته شان نمی رسند، از بیمه کردن محصول خود خودداری می کنند و علاوه بر خشکسالی و تولید پایین با مشکل خسارت ناشی از شرایط طبیعی نیز روبرو می شوند.

وی یادآور شد: یکی از خدمات بیمه، بیمه ابنیه مانند سازه گلخانه است که در کشور رتبه اول را داریم.

وارسته پور اضافه کرد: شهرستان های نجف آباد، تیران و نطنز بیشترین و کشاورزان ورزنه به دلیل عدم کشت و نبود آب کمترین استقبال را از بیمه مجصولات کشاورزی دارند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید