نیمی از رانندگان تاکسی در شهرستان بندرگز بیمه نیستند

0

بیش از نیمی از رانندگان تاکسی در شهرستان بندرگز بیمه نیستند.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، تعدادی از رانندگان تاکسی در شهرستان بندر گز در تماس با باشگاه خبرنگاران جوان خواستار پیگیری وضعیت بیمه خود شدند.

صباغیان رئیس اداره تاکسی رانی بندرگز در این رابطه گفت: در حال حاضر ۱۰۳ دستگاه و ۱۱۰ راننده در شهرستان بندرگز مشغول به فعالیت هستند.
او افزود: چندین سال است که تعداد زیادی از رانندگان تاکسی (حدود ۵۰ درصد) در این شهرستان فاقد بیمه هستند و ما در حال پیگیری حل این مشکل هستیم.
صباغیان ادامه داد: سازمان تامین اجتماعی به دلیل یارانه‌ای که به بیمه رانندگان تاکسی تعلق می‌گیرد لیست را به روز رسانی نکرده اند تا ما افراد جدیدی را وارد لیست بیمه کنیم.
او گفت: چندین سال است که تسهیلات نوسازی خودرو به رانندگان بندرگزی تعلق نمی‌گیرد و علت آن این است که بانک‌ها در این شهرستان چنین تسهیلاتی را ارائه نمی‌دهند.
عرب رئیس تامین اجتماعی شهرستان بندرگز گفت: ۵۱۴ راننده بیمه شده تامین اجتماعی در این شهرستان هستند که ۱۴۱ نفر از آن‌ها شاغل در تاکسی و آژانس و ۳۷۳ راننده هم در بخش برون شهری مانند کامیون و تریلی و … فعالیت دارند.
او افزود: رانندگان تاکسی جزو رانندگان درون شهری محسوب می‌شوند و از سال ۸۷ با تصویب مجلس شورای اسلامی مشمول قانون بیمه تامین اجتماعی شدند.

عرب ادامه داد: براساس قانون هدفمند سازی یارانه‌ها مقرر شد ۵۰ درصد حق بیمه این راننده‌ها از محل هدفمندی یارانه‌ها تامین شود و هزینه آن دربودجه کشور تامین شود و مابقی از طرف خود راننده پرداخت شود.
او گفت: ظرف چند سال اخیر منابع پرداخت شده از سوی دولت جوابگوی بیمه همه رانندگان نمی‌شود در سال ۹۹ بخش نامه‌ای به ما ابلاغ شد که به رانندگان جدید درون شهری بیمه آزاد تعلق می‌گیرد.
او گفت: برای حل این مشکل در سطح کشور جلسات متعددی برگزار شده است و با پیگیری نمایندگان مجلس امیدواریم به زودی این مشکل حل شود.
عرب افزود: متاسفانه برخی از افرادی که خدمات بیمه‌ای رانندگان تاکسی را دریافت می‌کنند دیگر راننده نیستند و قرار است پایشی در این زمینه انجام شود.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید